Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobry den,
cca tyden pred koncem zaruky mi prestal fungovat telefon, ktery jsem si koupil. A to tak, ze nesel ani zapnout. Do reklamace byl prijat ve stavu "velmi zachovaly", kdy se jeste technik divil, jak je ve skvelem stavu. Pri podavani reklamace jsem uvedl, ze mam zajem o vyrizeni zpusobem vraceni penez.
Nyni Alza reklamaci uznala a zpusob vyrizeni je "vymena zbozi".
Ve vysledku bych proti tomuto reseni nic nemel, ale problem je v tom, ze tento model telefonu se uz vice nez rok neprodava a mam obavu, aby se nejednalo o nejaky bazarovy kus. Zitra bych si chtel telefon vyzvednout, ale nevim, jak postupovat. Ze zaruky zbyva tyden a za ten by se zadna vada nemusela projevit. A jako laik mam jen omezene moznosti, jak poznat, jestli se jedna opravdu o novy kus, nebo o prebaleny stary bazarovy a tedy nejspise v horsim stavu, nez jaky jsem vlastnil puvodne. Tak nejak predpokladam, ze si vice nez rok neschovavali nove zbozi na sklade. Dale predpokladam, ze neni mozne mi dat jako nove zarizeni zjevne stary/pouzity telefon...?
Proste mi prijde, ze chteji nejak "doklepat" ten tyden zbyvajici zaruky.
Dekuji za radu.
https://www.alza.cz/lenovo-p70-midnight-blue-dual-sim-d2302736.htm Lenovo P70
Vraceni penez.
|
Tweet |
Kupující sice při uplatnění reklamace do reklamačního protokolu uvádí, jakým způsobem chce, aby byla reklamace vyřízena, konečný způsob vyřízení je dle splnění zákonných podmínek na prodávajícím. Prodávající se vždy musí řídit zákonem a může přihlédnout ke způsobu zvolenému kupujícím. Nároky z vadného plnění jsou upraveny v § 2169 občanského zákoníku. Zde je jistá hierarchie. Primárně by spotřebitel měl mít právo na bezplatné odstranění vady. Dále, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, právo na dodání nové totožné věci bez vad. Není-li možný žádný z předchozích postupů, mohl by kupující od smlouvy odstoupit. Neuplatní-li žádný z předchozích způsobů, může požadovat přiměřenou slevu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.