Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 25.9.2017 jsem v obch.domu Globus Olomouc zakoupil v oddělení autodoplňků Náklonoměr (podsvětlený) za cenu 299,-Kč. Během několika dní byl nainstalovaný do automobilu na střed palubní desky vozu Fiat UNO. Funkčnost byla zcela normální až do doby září tj. začátku školního roku 2018 kdy došlo k nečekanému zvlnění čela a vypadení (pravděpodobně vlivem teplot v automobilu), tím došlo k znehodnocení výrobku a nemožnosti požívání. Proto jsem dne 14.9.2018 zajel do obch.domu Globus do Olomouce reklamovat závadu. Bral jsem to jako samozřejmost, protože jsem zakoupil výrobek jako autodoplněk a tudíž pro použití a instalaci v autě má být funkční.
Dne 8.10.2018 mi přišla sms o tom že mám reklamaci vyřízenou.
V některém následujícím dnu jsem se vydal zase do Globusu v Olomouci (Nejsem z okolí a mám to dál) kde jsem po příchodu dostal do ruky igelitový sáček s uvedeným rozdělaným náklonoměrem a se slovy "reklamace nebyla uznána, výrobek byl vystaven nadměrnému slunečnímu svitu"
Toto vyjádření a neuznání reklamace nechápu, jelikož jsem výrobek užíval k tomu účelu k jakému byl určen. Jako doplněk do automobilu byl také v automobilu používán. V návodu k užívání nebyl určen rozsah maximální teploty kterou výrobek snese ani to, že nesmí být na středovém panelu automobilu. Jelikož automobil nestojí pouze v garáži, ale i venku tak je logické že v automobilu budou i vyšší teploty. Není vypsáno ani v jakém automobilu výrobek použít aby nedo3lo ke zvlnění teplem. Pokud je výrobek nesnese tak nemůže být k tomuto účelu prodávám. Těžko si jej někdo bude prohlížet doma v klimatizované místnosti.
Náklonoměr - podsvětlený, do automobilu
Jelikož výrobek je vyroben z pravděpodobně nekvalitního plastu tak nemůže plnit účel ke kterému byl zakoupen = ukazovat hodnotu sklonu v automobilu.
Moje požadované řešení je vrácení finanční částky za výrobek, kterou jsem zaplatil zakoupením výrobku, protože výměnou za jiný kus dojde ke stejné situaci s největší pravděpodobností zase v dalším roce.
|
Tweet |
Prodávající má ze zákona o ochraně spotřebitele povinnost informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků a o způsobu použití a o nebezpečí, které vyplývá z jejich nesprávného použití. Pokud se nejedná o zřejmou nebo obecně známou skutečnost, je prodávající povinen poskytnout tyto informace spotřebiteli srozumitelně v písemném návodu.
Pokud prodávající spotřebitele o způsobu použití věci řádně neinformoval, je odpovědný za poškození, které vzniklo v důsledku nesprávného použití věci. Dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 33 Cdo 3620/2008 se za vadu na věci považuje také poškození, ke kterému došlo v souvislosti s nesplněním informační povinnosti ze strany prodávajícího dle § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Dobrý den,
je nám velice líto, že jste u nás zakoupil výrobek, jehož funkční využití nekoresponduje s kvalitou použitého materiálu. To se však dá zjistit až v momentě, kdy jej začnete používat a proto velice děkujeme za zpětnou informaci, kterou jste nám k výrobku podal. Bereme ji jako důležitou zpětnou vazbu pro jednání s výrobcem.
Záleží nám na tom, abyste v sortimentu Globusu nakoupil výhradně kvalitní výrobky, které vám budou dobře sloužit.
Abychom vám vynahradili opakovanou cestu kvůli reklamaci k nám do Globusu a náklady s tím spojené, rádi bychom Vám vrátili peníze, které jste za tento výrobek zaplatil. V tuto chvíli vám nedokážeme nabídnout vhodnou alternativu, nicméně zajistíme, aby Vaši zkušenost znal také výrobce a mohl na ni zareagovat.
Děkujeme Vám za trpělivost a prosíme, abyste se při další cestě na nákup v Globusu zastavil znovu na Informacích, kde Vám budou peníze vyplaceny.
S pozdravem
Mgr. Rita Gabrielová
Vedoucí externí komunikace Globus CR
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
děkuji za rychlou odpověď, (která je pro mě zcela akceptovatelná) a kladné vyřízení problému ze strany prodejce. Ikdyž to bude již třetí návštěva obch.domu Globus v Olomouci ohledně jedné věci tak v nejbližší možné době přijedu a přihlásím se na informacích svým jménem a s potřebnými podklady. Výrobek odevzdám ve stavu v jakém mi byl vrácen při poslední návštěvě.
Tímto také považuji svůj problém za vyřešený a děkuji všem kteří na tomto pracovali.