Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat,zda je v legislativě ok,že pokud posíláte zboží nazpět či na výměnu,musíte do jiné země, tady do Polska. A také,že když vám pak vrací částku...snižují ji o aktuálně přepočítávaný kurz měny??!!
Děkuji
Krištofová
Zahraniční adresa ? jiná vrácená částka ?
|
Tweet |
Přestože se jedná o zahraniční společnost orientující se i na český trh (jazyk webových stránek je v českém jazyce) a uplatní se tedy české zákony, společnost má pouze povinnost přijmout reklamaci v každé své provozovně. V případě, že společnost nemá provozovnu v České republice, ani nemůže přijmout zpátky zboží jinde, než v zemi kde se vyskytuje.
Co se týče přepočítání částky dle kurzu, dle ustanovení § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání zboží (ovšem pouze částku nejlevnějšího způsobu dodání, který podnikatel nabízí). Společnost tedy musí vrátit stejné množství peněz, které bylo sjednané kupní smlouvou a ve stejné měně.
V případě, že by společnost nevrátila všechny peněžní prostředky, jednalo by se o tzv. bezdůvodné obohacení, které musí rovněž vrátit. Ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.