Společnost


Paidwings AG

Počet nahlášených stížností:554
Z toho za letošní rok:42
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#27243Nemožnost vypovězení smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.10.2018, před 6 lety

Adam Mašek

Znění stížnosti

Dobrý den,

reaguji na stížnost, kterou jsem podával 17. 10. 2018 ke společnosti Paidwings AG. Jak jsem již avizoval, automaticky mi prodloužili členství k 16. 10. 2018 s tím, že mám zaplatit znovu 996 Kč. Jelikož mám jiné údaje na kartě, nestrhlo se mi to automaticky, což je štěstí. V každém případě jsem požádal formou vyplněného formuláře zasláním na jejich emailovou adresu o zrušení VIP členství a vymazání profilu a oni reagovali následujícím způsobem:

děkujeme Ti za tvou zprávu,

Tvou výpověď jsme přijali a zpracovali. Tím tvé členství vyprší dne 14.01.2019.

Chtěla bych Tě upozornit na to, že výpověď Tě neosvobuzuje od smluvních závazků a odpovídajících plateb.

V současné době evidujeme nesplacené pohledávky.
V případě přetrvávajícího neplacení budou pohledávky předány naší inkasní společnosti.

Aby k tomu nedošlo, můžeš vše snadno kompenzovat tvou oblíbenou platební metodou pomocí následujícího odkazu:
https://www.pouzesex.cz/loginnow/6572323/a331938c1920a08003f6fd0ba5bfa7ec

Obdrželi jsme tvou žádost o odstoupení. S politováním Ti však oznamujeme, že tvůj požadavek na odstoupení od smlouvy nemůžeme kladně vyřídit, neboť je v rozporu s našimi smluvními podmínkami.

Jak je tedy uvedeno v našich smluvních podmínkách:

Zákazník odesláním objednávky jím vybraného digitálního obsahu uděluje provozovateli internetové stránky svůj výslovný souhlas s dodáním digitálního obsahu před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy. Zákazník bere na vědomí, že po využívání jím objednaného digitálního obsahu prostřednictvím internetového obchodu zákazníkovi zaniká právo odstoupit od smlouvy o dodání digitálního obsahu.

Pokud souhlasíte, stačí kliknout na „Ano, přeji si okamžitě odemknout všechny VIP výhody“.

S pozdravem

Petra


Produkt

pouzesex.cz


Požadované řešení

Z čehož jsem pochopil, že a) mám zaplatit tzv. "dluh", který vznikl prodloužením smlouvy a za b) až toto zaplatím, 19. 1. 2019, kdy mi má vypršet členství, se opět společnost ozve s tím, že mám nezaplacené pohledávky, jelikož, jak mi oznámili, mi zaniklo právo na odstoupení od smlouvy. A tak by to pokračovalo, předpokládám, pořád dokola.

Takže se prosím ptám - mám vůbec cokoliv platit a je vůbec možné prostřednictvím internetové seznamky nebo čehokoliv souhlasem s jejich VOP podepsat smlouvu, která se nedá vypovědět? V jejich obchodních podmínkách totiž tuším není vůbec žádná zmínka o tom, jak od smlouvy po vypršení lhůty pro odstoupení od smlouvy (což je 14 dní od uzavření) odstoupit. Rád bych navíc podotkl, že pochybuji o tom, že mají jakékoliv údaje o mé osobě kromě emailu a uživatelského jména. Mohli mít údaje o mé kartě, což jsou ale velice citlivá data, na která se vztahují zákony o ochraně osobních údajů a navíc už několik měsíců držitelem této karty nejsem (jde mi o to, jestli mohou nějakým způsobem zjistit například mé trvalé bydliště apod., jelikož předpokládám, že na mě budou nadále vyvíjet nekalý tlak, abych zaplatil jejich takzvanou pohledávku).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.10.2018 16:33, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Podle čl. 5 odst. 2 Podmínek užití společnosti Paidwings AG může uživatel placené služby vypovědět smluvní vztah ve lhůtě 14 kalendářních dnů před koncem doby platnosti smlouvy. Pro platnost výpovědi placeného smluvního vztahu je nutná písemná forma (například faxem na +41 (0) 41 5087019). Aby bylo možné zajistit úspěšné zpracování výpovědi, je třeba, aby oznámení obsahovalo celé jméno, používanou službu, e-mailovou adresu použitou k registraci a uživatelské jméno. Spotřebitel může využít formulář, který je možné vyhledat na webové adrese http://partnerskaseznamka.cz/pdf/cancellation.pdf.

Pokud spotřebitel výpověď placeného členství ve stanovené výpovědní lhůtě zašle prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu výpovědní email, popřípadě fax či doložit odeslání dopisu a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení VIP statusu v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele. Pokud společnost nevyhoví prokazatelné žádosti spotřebitele o ukončení smluvního vztahu, doporučujeme kontaktovat dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí ve Švýcarsku, který se nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, s podnětem na užívání nekalé obchodní praktiky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2018 23:18, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.