Společnost


Československá obchodní banka, a. s.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#27245Neuznaná plná moc

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
22.10.2018, před 6 lety

Petr Kočka

Znění stížnosti

Dobrý den,
má velmi špatně pohyblivá matka mě vybavila plnou mocí "nakládat v plném rozsahu s vkladní knížkou". Účelem je vybrat a převést peníze na účet u jiné banky a s platební kartou za přispění pečovatelky jí budou peníze dostupnější. Podařilo se domluvit návštěvu úřednice z magistrátu, která přímo v matčině bytě plnou moc úředně ověřila. Takto vybaven jsem navštívil pobočku Poštovní spořitelny (poštu) v místě svého bydliště a po řadě telefonátů mi pracovnice oznámila, že tuto (generální) plnou moc neakceptují, že musí být jiná, konkrétní, na výběr určité částky. A nejlépe na formuláři "Plná moc k nakládání s prostředky" č. 627.
Domnívám se, že tento výklad banky je v rozporu s právním řádem ČR a banka takto neoprávněně zadržuje svěřené peníze.
Jistě, je možné napsat novou plnou moc, znovu požádat na magistrátě o návštěvu úřednice za účelem jejího ověření, zkrátka vše absolvovat znovu. Není to ale zcela zbytečné???
Děkuji za odpověď.


Požadované řešení

Má ČSOB skutečně právo ignorovat platnou (plná moc ověřena 9. 10. 2018) plnou moc?
(kopii mohu zaslat)
Jak prosím postupovat, je-li právo na naší straně?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2018 15:58, před 6 lety

Obecně by měla generální plná moc, která byla úředně ověřená, stačit k provedení daného právního jednání. V případě, že taková plná moc není akceptována, je vhodné si vyžádat odůvodnění pro takové odmítnutí. Je možné, že v dané situaci existuje smluvní ujednání mezi stranami, a to například v obchodních podmínkách banky, upravující nutnou podobu plné moci.

Pokud společnost neakceptuje právní jednání učiněné zmocněncem majitele účtu, bude vhodné uplatnit reklamaci. Bude-li reklamace ze strany společnosti zamítnuta, má spotřebitel možnost se obrátit na finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný rozhodovat spory mezi spotřebitelem a poskytovatelem platebních služeb při poskytování platebních služeb. Řízení před finančním arbitrem je zdarma. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.12.2018 14:04, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.