Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Bylo mi dodáno poškozené zboží (odlupuje se barva, jsou špatně předvrtané díry u skříně, u gauče nejsou předvrtané díry na zkompletování gauče), nekompletní (chyběl návod u gauče) chybí i příslušenství - šroubky apod. jak u skříně tak u gauče). Při kontaktování obchodu a nahlášení odstoupení od smlouvy z důvodu vadnosti zboží mi prodejce poslal zkopírované obchodní podmínky týkající se reklamace a nereagoval na moji žádost o odstoupení od smlouvy.
viz "Zboží, které budete odesílat v souvislosti s odstoupením od smlouvy do 14 dnů od jeho převzetí zpět na naši adresu skladu (Ostravská 843, 739 25 Sviadnov), musí být v původním obalu, nesmí jevit známky používání, musí být nepoškozené, kompletní (včetně příslušenství, záručního listu, návodu atd.) a s dokladem o koupi. Spotřebitel je povinen zaslat nebo předat podnikateli bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 ti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něj obdržel. Odstoupí – li spotřebitel od smlouvy, nese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu."
Naposledy nám odpověděli 5.10.2018 a dnes po urgování mé žádosti, odpověděli to samé.
Rohová sedačka INSIGNIA 12, černá/šedá, Skříň YORK I, wenge/dub mléčný/sklo DOPRODEJ
Uznání nepřijatelných obchodních podmínek viz. navrácení zboží v původním obalu, uznání odstoupení od smlouvy, vrácení peněz ve výši 16.649,- za zboží (i za dopravu za vrácené zboží - přesnou částku nevím, zboží má dohromady cca 300kg)
|
Tweet |
Obecně ze zákona je možné vrátit zboží pouze u smluv uzavřených distančním způsobem (např. přes internetový obchod), a to do čtrnácti dnů. Povinnost vrátit zboží v původním obalu není v právních předpisech upravena a obchodník kvůli nedodanému obalu vrácení zboží zamítnout nemůže.
Bylo by však možné uplatnit za určitých podmínek ustanovení § 1833 občanského zákoníku. Pokud by spotřebitel zboží užíval jiným způsobem, než jaký je umožněn při prohlídce v obchodě, a aby v důsledku toho byla snížena hodnota zboží. Prodejce by pak mohl argumentovat tím, že zboží bylo v důsledky ztráty (zničení) původního obalu znehodnoceno, a mohl by poměrně snížit částku, kterou by byl povinen vrátit při tomto odstoupení od smlouvy.
Pouze pokud by prodávající spotřebitelku neupozornil na její zákonnou povinnost nést náklady na vrácení zboží zpět k podnikateli (například ustanovením v obchodních podmínkách, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady na vrácení zboží ona), může spotřebitelka pak navíc v souladu s § 1832 odst. 3 občanského zákoníku žádat náhradu těchto nákladů.
Jinak je tomu v případě reklamace zboží, pakliže je reklamace uznána jako oprávněná, má spotřebitel nárok dle § 1924 občanského zákoníku na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost nám ke stížnosti zaslala následující vyjádření:
"Dobrý den,
dovolujeme si reagovat na stížnost podanou paní Danišovou.
Klientka byla od nás e-mailem informována o tom, že má zboží vrátit jako odstoupení od smlouvy, protože jej reklamovat nechtěla. Bylo dohodnuto, že ho přiveze sama nebo pošle přes přepravce.
Paní Danišové jsme zaslali naše obchodní podmínky, kde byl uveden postup vrácení zboží při odstoupení od smlouvy, vizte níže.
"2.1 ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
2.1.1 ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY ZE STRANY KUPUJÍCÍHO
Nejedná-li se o případ, kdy dle ustanovení § 1837 nelze odstoupit od smlouvy, pak má dle ustanovení § 1829 spotřebitel v případě, kdy uzavřel smlouvu distančním způsobem, právo od této smlouvy odstoupit, a to bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 ti dnů, přičemž tato lhůta běží ode dne uzavření smlouvy a jde-li o kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží; pokud jde o smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží; pokud je předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží, pak tato lhůta běží ode dne převzetí první dodávky zboží.
Rozhodnete-li se pro odstoupení v této lhůtě, prosíme Vás o dodržení níže uvedených podmínek:
• Odešlete dopis (nejlépe e-mailem) s textem: Chci odstoupit od smlouvy číslo XY, ze dne DD.MM.RRRR a požaduji vrácení uhrazené částky za zboží peněz na účet (uveďte prosím číslo účtu). Dále uveďte datum a podpis. Alternativně lze uvést text obdobného charakteru, ze kterého vyplývá projev vůle odstoupit od smlouvy v zákonné 14denní lhůtě. Případně můžete využít přílohu e-mailu o expedici zboží s názvem "informace_pro_vraceni_zbozi_v_zakonne_lhute".
• Zboží, které budete odesílat v souvislosti s odstoupením od smlouvy do 14 dnů od jeho převzetí zpět na naši adresu skladu (Ostravská 843, 739 25 Sviadnov), musí být v původním obalu, nesmí jevit známky používání, musí být nepoškozené, kompletní (včetně příslušenství, záručního listu, návodu atd.) a s dokladem o koupi. Spotřebitel je povinen zaslat nebo předat podnikateli bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 ti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něj obdržel. Odstoupí – li spotřebitel od smlouvy, nese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu.
• Odstoupí – li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 ti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
• V případě, že bude spotřebitel chtít zaslat peněžní prostředky složenkou, uhradí poplatek ve výši 50 Kč.
• Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1827 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, o dodávce zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím apod."
V těchto podmínkách je jasně stanoveno, že v případě odstoupení od smlouvy nese náklady na vrácení zboží spotřebitel, nikoli prodávající. Klientka tedy byla o této skutečnosti informována a podle těchto obchodních podmínek budeme postupovat.
Výhradu k navrácení zboží v původním obalu bereme na vědomí a naše obchodní podmínky budou upraveny.
Klientka nás také informovala o tom, že zboží není v původním obalu a poškozené. Na tuto informaci jsme klientce reagovali tím, že má zboží vrátit ve stavu v jakém je a peníze ji vrátíme."
Z naší strany k tomu doplňujeme, že oceňujeme snahu společnosti upravit podmínky stran nutnosti vrátit zboží v původním obalu a potvrzujeme, že v případě odstoupení od smlouvy ve lhůtě do 14 dnů od převzetí zboží, nese náklady na vrácení zboží podnikateli spotřebitel, pokud o tom byl poučen, k čemuž postačuje informace v obchodních podmínkách, které spotřebitel při koupi zboží odsouhlasí.
Opakujeme, že situace by byla jiná, pokud by se jednalo o reklamaci, nikoliv o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vyjádření reagovat.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.