Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Znění stížnosti
Společnost uzavřela smlouvu dne 15.3.2018 s mým otcem, aniž by mu byly vysvětleny podstatné náležitosti. Je mu 78 let, nechal se umluvit v domě, kde žije sám, obchodním zástupcem firmy Envona Komentář od zástupce firmy byl zavádějící (…"k ničemu se nezavazujete, zkusíme najít levnějšího dodavatele..."). Smlouvu na místě bohužel podepsal. Když jsme se to dozvěděli, hned jsme zažádali odstoupení od smlouvy. Domníváme se, že máme právo odstoupit od smlouvy, pokud nebyly podmínky odstoupení řádně otci nebo někomu z rodiny vysvětleny. Dále jsme odvolali plnou moc.
Od společnosti přišlo Oznámení o vyřízení stížnosti, že odstoupením se dopustil maření plnění předmětné smlouvy. tuto skutkovou naplnil dle jejich vyjádření odvoláním udělené plné moci dne 26.09.2018, neboť takto zcela zmařil možnost společnosti ENVONA s.r.o. smlouvu náležitě plnit... a pokud nevezme zpět plnou moc, bude hradit smluvní pokutu. Následně otci přišlo 2.10.2018 OPĚTOVNĚ ZMOCNÉNÍ. Zkoušeli jsme společnost kontaktovat na tel. 777 447 777 a 770 160 927 - nikdo ho zpětně nebere! Z povědomosti víme, že na e-mailové zprávy nereagují, oficiální telefony neberou. Není tak možný žádný vzájemný kontakt.
Dále Vám sdělujeme , že společnost nerespektovala ve Městě Nový Bydžov vyhlášku Nařízení č. 1 z roku 2015 o Tržním řádu, článek č.7, o zákazu podomního prodeje zboží služeb.
Žádáme po společnosti odstoupení od smlouvy dle zákona bez hrazení pokuty, neboť to nejsme my, kdo porušil podmínky, ale společnost.
15.3.2018 smlouva s ENVONA - vybrán dodavetel, 26.9.2018 Oznámení o vyřízení stížnosti- hrozba pokut, 12.10.2018 zasláno společností opětovné zmocnění a opětovný nátlak na klienta
Žádáme po společnosti odstoupení od smlouvy dle zákona bez hrazení pokuty, neboť to nejsme my, kdo porušil podmínky, ale společnost.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.