Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Reagoval jsem na emailovou nabídku odkupu jedné z mincí a následně ji objednal. Minci jsem dobírkou uhradil a obdržel. Světe div se. Spustil jsem tím neuvěřitelnou smršť nabídek dalších, mezi něž byly vkládány neavizované a neobjednané dodávky mincí, vždy s přiloženou složenkou k jejich úhradě. Byl jsem tak vystaven tlaku nevyžádané zásilky vracet, nebo uhradit. To považuji za obchodní teror, který mě připravuje nejen o čas,kterého mám, tak jako každý nedostatek,ale i o peníze na poštovné. Je s podivem jak může na našem banánovém trhu fungovat společnost, která se schová za tak "ušlechtilé" slovo ve svém názvu jako je slovo Národní. Možná je to i tím, že máme jako stát velké zkušenosti s rozkrádáním národních pokladů a naivně věříme, že se to už nebude opakovat. Kdyby se tyto praktiky uvedly do života i u jiných obchodních partnerů, byla by pošta nejbohatší firmou v zemi a psychiatrické ústavy by praskaly ve švech.
Sjednotit způsob doručování nabídek této firmy s běžnou obchodní praxí.
|
Tweet |
Pokud si spotřebitel objednal jen jeden konkrétní exemplář, není povinen vracet ani platit další zasílané zboží. Pouhým ustanovením obchodních podmínek nelze rozšířit smlouvu na celou kolekci.
Pokud spotřebiteli přijde neobjednané zboží s tím, že jej má zaplatit, chrání jej ustanovení § 1838 občanského zákoníku. To uvádí, že dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.
Pokud spotřebitele zasílání mincí obtěžuje, doporučujeme zaslat prodejci žádost o odstranění osobních údajů z jeho databáze. Spotřebitel může nevyžádané zboží vrátit zpět. Není to však jeho zákonná povinnost.
V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.