Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dobrý den,reklamovala jsem triko Adidas v prodejně A3 sport Praha Avion shopping Park, reklamace byla uznaná, vrátili mi peníze. Požadovala jsem od nich proplacení nákladů na dopravu osobním vozem z místa bydliště do prodejny. Prodavačky vůbec nevědily, že mají něco takového platit. Sepsala jsem písemnou žádost a nechala ji v prodejně. Ozvali se mi z reklamačního odd. v Plzni - centrála firmy, že mi nic neuhradí. Porušují OZ . Podávám podnět ke kontrole činnosti prodejny, kontrolu reklamčního řádu a vyplacení cestovních nákladů na podání reklamace a vyzvednutí reklamace - tj. 4x cesta. děkuji
NEPROPLACENÍ JÍZDNÉHO NA VYŘÍZENÍ REKLAMACE A ZADÁNÍ REKLAMACE
ÚHRADA NÁKLADŮ NA DOPRAVU 4X JÍZDENKA MHD 4X 32,- kČ.
|
Tweet |
Pokud byla vada prodávajícím uznána a reklamace je oprávněná, má spotřebitelka právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění. Toto právo musí uplatnit nejpozději jeden měsíc po uplynutí lhůty, ve které je nutné vytknout vadu (tedy v době dvaceti pěti měsíců od převzetí zboží). Za účelně vynaložené náklady spojené s reklamací se považují náklady nutné k přepravě zboží k reklamaci. Musí se však jednat o účelně vynaložené náklady, což znamená, že se zpravidla proplácí do výše nejlevnější varianta dopravy. Jinými slovy, pokud bylo možné dovézt zboží k reklamaci jak osobním vozem, tak i např. městskou dopravou, má spotřebitelka nárok na proplacení levnější varianty cesty, tedy pravděpodobně cenu městské dopravy.
Vzor žádosti o náhradu nákladů lze vyhledat prostřednictvím odkazu:
https://www.dtest.cz/clanek-3279/zadost-o-nahradu-nakladu-spojenych-s-reklamaci
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.