Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, prodejce odmítá prodat zboží za uvedenou cenu na e-shopu.
Přikládám e-mailovou komunikaci:
Moje reklamace:
From: Zuzana Šedivá [mailto:sediva.zuzka@gmail.com]
Sent: Thursday, October 18, 2018 3:41 PM
To: eParfem
Subject: Žádost - Vaše objednávka 2200012613 se právě vyřizuje
Dobrý den, po dnešní telefonické domluvě s paní, která se bohužel nepředstavila a oznámila mi storno mé objednávky, viz d.d. níže
Vás požádám o zaslání mnou zakoupeného zboží .
Domnívala jsem se, že jde o výprodej a o ceně, kterou mi paní uvedla jsem nevěděla.
V zájmu vaší dobré pověsti a zachování důvěry obchodníka očekávám opětovné zaslání zboží.
S pozdravem
Zuzana Šedivá
Odpověď prodejce:
Dobrý den,
V obchodních podmínkách uvádíme, že pokud je cena podezřele nízká, jedná se o omyl a my nejsme povinni Vám produkty za tu chybnou cenu odeslat. Vy jste u objednávky s obchodními podmínkami souhlasila.
Zde:
Obecné informace
Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (např. telefon, internet a další) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb a ostatních poskytovatelů těchto služeb, které Kupující používá. Tyto náklady si hradí Kupující. Kupující výslovně souhlasí s použitím prostředků komunikace na dálku. Prodávající neúčtuje za použití komunikace na dálku žádné poplatky.
Kupní smlouva se uzavírá v českém jazyce, popř. i jiném jazyce, je-li srozumitelný pro Kupujícího a Prodávajícího a na tomto jiném než českém jazyce se musí smluvní strany výslovně dohodnout. Podrobné informace o jednotlivých technických krocích vedoucí k uzavření Kupní smlouvy jsou podrobně popsány níže těchto Obchodních podmínkách a dále na Webových stránkách při samotné objednávce Zboží.
Informace o Zboží a o Kupních cenách uváděné Prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Kupní ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení Zboží.
Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky.
Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky.
Převzetí nevyžádaného plnění ze strany Kupujícího neznamená přijetí nabídky.
S pozdravem a přáním příjemného a provoněného dne.
Martina Prečnerová
Rutu s.r.o. , Opletalova 4, 110 00, Praha 1
IČO: 03327957 DIČ: CZ 03327957
web: www.eparfem.cz
email: info@eparfem.cz
tel: +420 226 232 222
Zuzana Šedivá Zuzana Šedivá Nevanova 1038/14 163 00 Praha Odběratel: Objednávka č.: 2200012613 ze dne: Konstantní symbol: 0308 IČ: DIČ: 17.10.2018 DIČ: CZ24677108 IČ: 24677108 SP Venture s.r.o. Lucemburská 8 130 00 Praha 3 Dodavatel: Telefon: +420 226 236 222 E-mail: info@eparfem.cz Web: www.eparfem.cz Číslo účtu: 772277077 5500 Česko Datum uskutečnění plnění: 17.10.2018 Dobírkou 31.10.2018 Datum vystavení: 17.10.2018 DatuOznačení dodávky Množství J.cena Sleva Cena %DPH DPH Kč Celkem Fakturujeme Vám zboží dle Vaší objednávky: 332040954:Yankee Candle Chrome 226g 1 ks 50,00 41,32 21% 8,68 50,00 332040952:Yankee Candle Hair tonic 226g 1 ks 50,00 41,32 21% 8,68 50,00 332040951:Yankee Candle Hot towel 226g 1 ks 50,00 41,32 21% 8,68 50,00 0125477:Pojištění zásilky 1 ks 12,00 9,92 21% 2,08 12,00 DOP005:Zásilkovna - doprava 1 ks 49,00 40,49 21% 8,51 49,00 DOB005:Zásilkovna - dobírka 1 ks 18,00 14,88 21% 3,12 18,00 Součet položek 189,25 39,75 229,00 CELKEM K ÚHRADĚ 229,00 Odběrné místo: Praha 17, Řepy, Makovského 1349/2a, Fotomobil, 16300 (Fotomobil)
Požaduji, zakoupení zboží dle uvedené ceny na zaslané faktuře.
Děkuji s pozdravem
Zuzana Šedivá
|
Tweet |
Návrh dodat zboží za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty podnikatele plnit. Pokud spotřebitel přijme tuto nabídku, vzniká kupní smlouva a strany jsou vázané právy a povinnostmi z tohoto závazku. Prodávající má povinnost dodat sjednané zboží a spotřebitel má povinnost zaplatit ujednanou kupní cenu.
Pouze v případech, kdyby došlo ke zjevné administrativní chybě, že by spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodávající namítat neplatnost závazku. Tato chyba však musí být zjevná a cena by musela být neúměrná hodnotě zboží.
V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Dobrý den,
ještě jednou bychom zákaznici rádi poděkovali za objednávku a projevenou důvěru a mrzí nás situace, která nastala.
Nezbývá nám, než se obrátit na druhý odstavec komentáře dTestu, kde se při našem jednání opíráme o tuto skutečnost "Tato chyba však musí být zjevná a cena by musela být neúměrná hodnotě zboží.". Nabízené produkty v nabízené ceně 50,- Kč / ks jsou artikly na internetu prodávány v hojné míře a to za ceny 470-600,- Kč. V kamenných pobočkách potom ještě dráže. Námi nabízená chybná cena tak byla desetinová, oproti reálné ceně produktu a byla tak neúměrná skutečné ceně produktu.
Mrzí nás, že se v ČR stále nacházejí zákazníci, kteří se tohoto snaží využívat a obohatit se na úkor prodávajícího.
Po zjištění problému jsme zákaznici kontaktovali a situaci ji objasnili a nabídli ji produkt za reálnou cenu výrobku, žádné úpravy ceny v samotné objednávce se tak nekonaly a už vůbec ne bez vědomí zákaznice - reakce na třetí odstavec komentáře dTestu.
Rádi budeme pro zákaznici nápomocni v řešení této situace k její spokojenosti, bohužel nemůžeme vyhovět požadavku a prodat produkt s 90% ztrátou hned v několika kusech. Toto je ekonomicky nepřijatelné.
Těšíme se na další diskusi a jsme s pozdravem,
za eParfem
Šemora Roman
Pokud skutečně došlo k chybě výše popsaným způsobem, čemuž napovídá i to, že ceny za zboží jsou na e-shopu již upraveny a na jiných e-shopech se produkty prodávají skutečně dráž, potom se lze na omyl odvolávat a odmítnout dodat zboží za nízkou cenu.
Doplňujeme, že spotřebitelka by v dané situaci musela také prokázat, že byla v dobré víře, tzn. že se z různých informací na e-shopu apod. domnívala, že je zboží za předmětnou cenu skutečně nabízeno. To by mohlo být dáno v situaci, kdy by na e-shopu byly deklarovány slevy až 90 %, případně pokud by se dané zboží dalo na českém trhu běžně zakoupit za předmětnou nízkou cenu.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vývoj reagovat.
Dobrý den,
velmi děkuji dTestu za jeho vyjádření,
nyní bych se ráda vyjádřila pro pana Šemoru z eParfemu, k Vašemu vyjádření:
Mrzí nás, že se v ČR stále nacházejí zákazníci, kteří se tohoto snaží využívat a
obohatit se na úkor prodávajícího.
Vaše vyjádření mne velmi uráží, nevím jakým právem do stížnosti vsouváte tyto slova.
Nikdy jsem neřešila tuto situaci a je to můj první problém s eshopem!!!
K tomu, že jste mne kontaktovali, ráda uvedu, že telefonát vaší zaměstnankyně to jak se mnou mluvila a jakým způsobem se mne jako zákazníka velmi dotklo. Její překvapení že mám dokonce i smlouvu (daň.doklad) z dotazem kde jsem jí vzala mne překvapilo ještě víc. Bez jakékoliv slušnosti a bez vysvětlení mi oznámila, že zboží mi nebude dodáno. Svíčky jsem našla uplnou náhodou na internetu, nezjišťovala jsem ani co stojí, prostě jsem objednala...na skladě byly svíčky po jednom kusu brala jsem to jako výprodej! E-mailovou komunikaci mám ve vice zprávách, zde jsem vložila pouze střed komunikace.V rámci dobrého jména obchodníka a spokojenosti zákazníka jsem se na Vás v této komunikaci také obrátila, netušila jsem,že prodej 3 ks svíček vás ekonomicky poškodí jak nyní uvádíte, ( vaše vyjádření viz výše)domnívala jsem se že jste stabilní a prosperující e-shop. Nadále trvám na dodání zboží k méplatné kupní smlouvě. Na dTest jsem se obrátila, dřive než na ČOI s tím, že považuji mou žádost za oprávněnou a ráda bych to vyřešila touto cestou. Děkuji s pozdravem Zuzana Šedivá
Jestliže spotřebitelka na e-shop narazila, jak uvádí, náhodou, a z prezentace nabídky na e-shopu nevyplývalo, že jsou na konkrétní produkt či celkově na produkty na e-shopu poskytovány slevy nebo něco obdobného, bohužel není přítomný příliš silný základ pro to, domáhat se dodání zboží za předmětnou nízkou cenu.
Jinou otázkou je komunikace ze strany e-shopu. S podobnými situacemi se vzhledem k celkovému množství zboží, které se prodává přes internet, setkáváme pravidelně. Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené či na zákaznické centrum, pokud je zřízeno.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Tímto zdvořile žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.