Počet nahlášených stížností: | 641 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 0 |
Několik let poctivě platím za celou rodinu (řádově několik tisíc) faktury pár dní po dostání faktury, jeden měsíc jsem na to jednoduše zapomněl, nedostal jsem email (podle operátora za to může spamový filtr) okamžitě jak jsem se to dozvěděl a okamžitě jsem sjednal nápravu, s následujícími znovu nebyl problém, těď si po dvou měsících T-mobile vzpomněl, že chce zaplatit smluvní pokutu. Osobně se mi to nezdá lidské natož abych v tom viděl nějakou snahu udržet si zákazníka, a to dobrého, po několika letech mě láká myšlenka přechodu k jinému operátorovi. Jedinné co stačilo, aby mi nevolali lidé od tmobilu s tím, jak mi za moji skvělou platební morálku nabízí notebook za jednu korunu a začnou mě učit o tom jaký hardware potřebuji na 3D modelování, ale ukázali pochopení a radši si udrřeli zákazníka.
Mobil M, internet bez drátu, mobil S etc.,
úprava faktury
|
Tweet |
Byla-li smlouva uzavřena mezi společností a spotřebitelem, není možné sjednat smluvní pokutu v obchodních podmínkách. K takovému ujednání by se nepřihlíželo. Smluvní pokuta musí být upravena přímo ve smlouvě, kterou spotřebitel podepisuje.
Ústavní soud smluvní pokuty v obchodních podmínkách zakázal. Tedy co se týče smluvní pokuty sjednané v obchodních podmínkách, ta je dle rozhodnutí Ústavního soudu ze dne 11.11.2013 neplatná. Smluvní pokuta je sankce za porušení smluvní povinnosti. Platně sjednaná smluvní pokuta by musela být součástí smlouvy hlavní.
Pokud spotřebitel s vyměřenou pokutou (sankcí) nesouhlasí, doporučujeme mu uplatnit její reklamaci, popřípadě se následně s námitkou proti vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad. Podání reklamace nemá odkladný účinek. Je rovněž možné podat žádost na Český telekomunikační úřad, aby rozhodl, že podání reklamace má odkladný účinek. Toto vyjádření je pak závazné i pro operátora.
Doporučujeme však uplatnit reklamaci vyúčtování prokazatelnou formou, tedy písemně prostřednictvím pošty doporučeně s dodejkou anebo alespoň prostřednictvím internetového formuláře, kdy si spotřebitel zkopíruje odesílaný obsah a potvrzení o přijetí, a to z důvodu následné možnosti spotřebitele prokázat, co bylo obsahem reklamace a kdy ji uplatnil.
Ze zákona vyplývá, že reklamaci je nutné uplatnit bezodkladně, nejpozději však do dvou měsíců ode dne obdržení vyúčtování, nedostává-li spotřebitel vyúčtování, pak ode dne poskytnutí služby, jinak toto právo zaniká. V uvedené lhůtě musí poskytovatel služby reklamaci obdržet.
Operátor je povinen reklamaci vyřídit do jednoho měsíce, je-li nutná součinnost zahraničního provozovatele, pak platí lhůta dvouměsíční. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případný spor by mohl být řešen pouze před Českým telekomunikačním úřadem, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.