Počet nahlášených stížností: | 146 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od společnosti Elkan Group s.r.o. jsem zakoupil manželce šaty, který jí bohužel nesedí. Proto jsme je v uvedené 14ti denní lhůtě s žádostí o vrácení peněz zaslali zpět společností PPL a informovali o tom společnost Elkan Group s.r.o. Dostali jsme odpověď, že s PPL mívají problém s doručením, nicméně jelikož už jsme předem PPL zaplatili, poslali jsme šaty takto. Za několik dní PPL šaty vrátilo, že na adrese uvedené v obchodních podmínkách společnosti Elkan Group s.r.o. nikdo nesídlí. Kontaktoval jsme pak společnost ELkan Group s.r.o.t, zda poslat šaty poštou, nebo jak postupovat, neboť mám obavu, že pouze zaplatím další poštovné a šaty se mi opět vrátí. Na to společnost Elkan Group už nijak nereaguje, a to i přes několik urgencí.
NUMO-140-M 44-1 Šaty Numoco s rolákem šedý grafit
Sdělení společnosti Elkan Group s.r.o., jakým způsobem postupovat a po vrácení zboží tímto postupem vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodejce zásilku nepřevzal, ačkoli spotřebitel postupoval při vrácení zboží dle obchodních podmínek společnosti, a taková zásilka byla přepravcem vrácena, je třeba o tom uvědomit prodejce. Spotřebitel však není již povinen zásilku poslat znovu na své náklady. Doporučujeme prodejce kontaktovat a zjistit, kam lze zboží vrátit, tentokrát však již na náklady prodejce.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.