Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Cituji svůj dopis společnosti Viagogo: Dobrý den, 31.8. jsem si u vás zakoupil přes platební kartu 2ks vstupenek na koncert Daniela Landy v Brně(27.10.), objednávka č.1.... Vstupenky mi byly po zaplacení nabídnuty k odprodeji přes inzerát a já jsem vstupenky přes váš portál nabídl k prodeji, protože jsem si u vás zakoupil další čtyři vstupenky(výhodněji) pro sebe a své známé, objednávka č.1...
. V sobotu 20.10. jsem obdržel e-mail, ve kterém stálo, že se inzerované vstupenky nepodařilo prodat a že jsou na cestě ke mně. Vstupenky ale odeslala paní J. H. z Jaroměře, která taktéž inzerovala prodej již zakoupených předražených vstupenek.
Tím pádem jsem nedostal vstupenky své, které již byly prodány, ale vstupenky jiného účastníka, a které jsou v době pěti dnů před započetím akce nepoužitelné.
Dalším pokusem o zkoušku mé trpělivosti bylo to, že když jsem se pokoušel přes váš portál dozvědět, kde se potulují mé zbývající čtyři vstupenky, bylo mi sděleno, že jsou doručené a když jsem se o to samé pokusil znovu, nebylo sděleno nic kromě toho, že pořadatel akce uvolňuje vstupenky až týden před akcí. Takže dnes 23.10. jsem bez vstupenek(narozeninový dárek) na akci, která se koná 27.10.
Patrné z textu výše
Navrácení peněz za nepoužitelné vstupenky, urgentní dodání skutečně požadovaných vstupenek, omluva, případně zdůvodnění neetického chování.
|
Tweet |
Společnost není prodávajícím vstupenek. Společnost pouze zprostředkovává obchod mezi kupujícím a prodávajícím (český název webového portálu je "burza vstupenek"). Prodávajícím tedy nemusí být vždy podnikatel. Není-li prodávajícím podnikatel, na smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se nepoužijí ustanovení na ochranu spotřebitele. Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími.
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.