Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mé matce ,které je 77 let telefonovala nějaká žena s tím ,že ČEZ ruší smlouvy s drobnými zákazníky a že ona jí zařídí nového dodavatele.matka souhlasila a při následné návštěvě dvou žen podepsala smlouvu-přihlášku k výběrovému řízení s firmou Envona. Byla ujišťována ,že nic se měnit nebude a nemusí se o nic starat Ty osoby ještě chtěly vidět i faktury za plyn a přestože matka řekla,že plyn měnit nechce,tak jí doplnily do přihlášky k podpisu i plyn.O tom ,že může smlouvu vypovědět jí neřekly a ani jí nepředaly formulář pro odstoupení od přihlášky.Protože s takovým postupem nesouhlasila,oznámila mi to - bohužel až po čtrnácti dnech.Napsali jsme Odstoupení od přihlášky (formulář z internetu).Přišlo jí však ,že výpověď je neplatná a protože současně tímto zrušila plnou moc Envoně ,tak jí poslali novou a pohrozili ,že pokud nepodepíše ,tak to považují za maření přihlášky s pokutou 3800Kč. Nepodepsala - poslali jsme doporučený dopis,že trváme na zrušení smlouvy a za to jsme ochotni smluvní pokutu zaplatit.Ale oni zřejmě vůbec korespondenci nečtou - zaslali už i upomínku nezaplacené smluvní pokuty,přestože jsme jim několikrát psali,že jsme ochotni zaplatit při ukončení smluvního vztahu.Telefony nezvedají,na e-maily nereagují.
Energie - plyn a elektřina
Přestože si myslíme ,že jednání firmy je velmi nekorektní ,jsme ochotni zaplatit smluvní pokutu jedině za úplné ukončení smluvního vztahu.ale firma nekomunikuje.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.