Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Od společnosti Intrum jsem dostal 1.upomínkový dopis ve věci nesplacené pohledávky za prémiové členství na seznamce be2 ve výši 88,46 EUR včetně úroků z prodlení. Údajná faktura, kterou jsem v životě neviděl, má splatnost 8.8.2018, tj. v předvečer mých 79.narozenin. Dodatečně tedy děkuji za tento dárek.
Podle své paměti jsem o VIP členství požádal možná někdy v r. 2017.
Při platbě jsem si nevšiml doložky, že VIP bez výpovědi se automaticky prodlužuje o 3 měsíce s poplatkem 2275 Kč., při čemž platba za onen 1 měsíc je asi 150 Kč - jde tedy o pěkný vyděračský systém.
I když mě stát v mém seniorském věku podporuje měsíční částkou ve výši, která je hluboko pod hranicí chudoby, zvažuji, že základní pohledávku 2275 Kč, tj. bez úroků z prodlení, uhradím, a to jako daň za svou hloupost.
Upomínkový dopis datován v Praze 1.10.2018, razítko pošty na obálce 17.10.2018, zaplacení požadováno do 17 dní po odeslání tohoto dopisu.
Se zprostředkovatelskou organizací jsem byl v kontaktu a podle v dopise uvedených způsobů mám možnost platbu provést v Kč na účet ČSOB.
Zprostředkoval se odvolává na všeobecné obchodní podmínky seznamky, ale tam se jasně říká, že právo prémiového členství vzniká logicky až po zaplacení příslušného poplatku. Chytře vymyšlená odchylka z této zásady při členství VIP pouze na l měsíc je uvedena jen jako poznámka v informacích pro provedení platby.
Vzhledem k tomu, že mi faktura nebo požadavek na úhradu automaticky prodlouženého prémiového členství nebyl doručen, nebyl jsem se strany seznamky ani dodatečně upozorněn na to, že jsem snad něco opomenul, považuji za správné prominutí úroků z prodlení.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: 175825791
Dobrý den.
S ohledem na skutečnost, že z Vaší strany nebyl dodržen termín splatnosti dlužného poplatku, byl Váš případ předán k řešení externí společnosti.
Adresujte tudíž, prosím, veškerou korespondenci přímo externí společnosti,
děkujeme Vám za pochopení.
Jak jsem již avizoval, částku 2275 Kčs jsem pře devíti dny uhradil společnostu Intrum, zatím však příslušný web seznamky mi nebyl odblokován.
Prémiové členství na l měsíc jsem využíval asi po dobu jednoho týdne a pak mě to přestalo bavit, protože děvče, o které jsem projevil zájem, mi začalo uhýbat tím způsobem, že každý den měnilo svou identitu - napřed že je z Prahy, pak byla z Hradce, pak z Jihlavy a totéž se týkalo i jejího zaměstnání a dalších údajů. Byl jsem udiven, že administrátora tato hra na tak vážné seznamce nechává klidným. Takže shrnuto - za měsíční prémiové členství využívané jeden týden jsem zaplatil celkem 2424 Kč /149+2275/. Docela slušný výdělek pro seznamku Be2, že ano.
ID: 175825791
Dobrý den.
Pro potvrzení o přijetí platby můžete kontaktovat přímo externí agenturu, jelikož platba byla odeslaná na jejích účet.
Váš profil bude odblokován jakmile platba bude převedena/ nahrána na náš účet, co může ještě několik dnů trvat.
S uspokojením konstatuji, že mi byla v tomto týdnu odblokována seznamka academic singels s tím, že mé prémiové členství bylo řádně vypovězeno. Sice nevím, že bych tak již dříve někdy sám učinil a tudíž také nevím termín ukončení VIP, budu ale zvědavě očekávat, kdy se pro mě fotografie žen opět rozmažou.
Až se tak stane bez toho aniž by mi bylo členství VIP automaticky prolongováno s požadavkem na další platbu, pak tuto stížnost uzavřu.
Na základě výše uvedeného přeřazujeme stížnost zpět na spotřebitele, aby mohl o vývoji informovat a stížnost uzavřít.
Došla mi trpělivost, když vidím jak ženy v pokročilejším věku si na své profily dávají své maturitní fotky a navíc pod jednou a toutéž fotkou jsou různé identity.Zkusil jsem si také nahrát svou maturitní fontku, ale ta mi uznána nebyla. Zřejmě proto, že je černobílá. Takže jsem svůj profil deaktivoval a chtěl bych věřit tomu, že jsem se se seznamkami tohoto typu už navždy rozloučil a případ uzavírám.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com,
děkujeme Vám.
Hodnocení:
Komentář: Seznamka mi dodatečně přiznala VIP členství na tři měsíce