Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Užívám tarif od Vodafone, bez volných minut a SMS, ale jen 4GB mobilních dat. Když jsem nyní vyrazila do Německa, můj telefon měl blokovaný roaming (nejen data, ale i volání a SMS), a v nastavení nejde služba ani aktivovat.
Operátor mi sdělil, že když mám datovou SIM kartu (tedy bez volných minut a SMS) není jeho povinností mi roaming zajistit.
Má na takové jednání právo?
Tarif: Datová karta
chci využívat svůj tarif za stejných podmínek v tuzemsku i zahraničí
|
Tweet |
Obecně operátor nemá povinnost nabízet ke všem svým poskytovaným službám roaming, byť je to u operátorů na českém trhu obvyklé. Povinnost, která vyplývá z Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2015/2120, je pouze ta, že když už je roaming aktivní, musí být poskytován za stejnou cenu, bez jakéhokoli příplatku k vnitrostátní maloobchodní ceně.
V případě, že si strany ve smluvních ujednáních nesjednaly poskytování roamingu, není na něj dán právní nárok
V opačném případě by spotřebitelka měla uplatnit reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitelka do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.