Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 8.11.2013 jsem si zakoupila v kamenném obchodě s obuví v Holešově (Pavel Cvek, Zahradní 387, Holešov) dámské zimní kozačky od fy Wendel ve výši 1399,- Kč.
Dne 28.2.2014 cestou ze zaměstnání došlo k „propadnutí podpadku“ a odlepení podešve. Téhož dne jsem boty reklamovala na prodejně. Dne 24.3.2014 mi byl telefonicky panem vedoucím sdělen výsledek reklamace – zamítnutí. Následující den jsem si boty vyzvedla na prodejně v Holešově s tím, že na reklamační list jsem uvedla, že s výsledkem reklamace nesouhlasím. Reklamace byla zamítnuta s odůvodněním: „Po konzultaci ve výrobě i se znalcem obuvi reklamaci zamítáme. Dle občanského zákoníku je spotřebitel povinen reklamovat závadu ihned bez zbytečného odkladu a neobstojí argument, že zákazník říká, že nemá v čem chodit. Z jednoduché a rychlé opravy odlepeného podpatku se dalším používáním stala neopravitelná vada. Tím, že podpatek nebyl spojen se svrškem došlo k jeho poškození. Na druhé botě je vidět, že k poškození nedojde, když je bota kompaktní.“
S tímto odůvodněním nesouhlasím. Boty byly převážně používány jen k cestě do zaměstnání po místních komunikacích v rovném terénu. Reklamovala jsem boty bez zbytečného odkladu poté, co jsem závadu „ucítila“ nebo copak se dá s „propadlým podpadkem“ běžně chodit? Vadné zboží jsem nadále nepoužívala, jak tvrdí prodejce. Prosím poraďte, jak dále postupovat. Je nutné, aby prodejce zaslal boty k posouzení výrobci? Za Vaši radu děkuji. Karská Jana
zimní kozačky zn. Wendel
Jelikož jde o neodstranitelnou vadu, požaduji navrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud prodejce zamítne reklamaci a řádně zamítnutí odůvodní, může jej kupující nechat posoudit jiným odborníkem, který by vadu potvrdil a vyhodnotil i její příčinu. Jak uvádí spotřebitelka, tak je samozřejmě možné zaslat výrobek na posouzení výrobci. Pokud by trval na vyjádření, je možné kontaktovat soudního znalce, který by vadu na výrobku posoudil.
Podnikatel nereagoval na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.