Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 14.11.2016 jsem zakoupil ve společnosti Mall mobilní telefon značky Apple Iphone 5s 16 GB stříbrný. Cca po 1,5 roce jsem zjistil při pořizování fotek, že na foto jsou fleky, při podívání se na čočku mobilního telefonu jsem zjistil že jsou na čočce vidět fleky, zašel jsem tedy do prodejny reklamovat mobilní telefon z výše uvedeného důvodu + jsem dodal že mobilní telefon se občas zasekává a pří 10% baterie se vypne, konkrétně to bylo dne 18.7.2018. Reklamace byla vyřízena 3.8.2018 s výsledkem že z fotoaparátu byly odstraněny nečistoty a další uvedené závady se neprojevuje a že baterie byla při diagnostice zjištěna že překračuje garantované cykly baterie a z tohoto důvodu tak není možné realizovat záruční opravu. S baterkou jsem byl tak nějak před reklamací srozuměn a tím, že vyčistili čočku fotoaparátu jsem se spokojil. Jenže co se nestalo po měsíci se na fotkách opět objevily tečky, zašel jsem tedy konkrétně dne 10.9.2018 do prodejny opět s reklamací a už tedy jen s problematikou fotoaparátu, dne 21.9.2018 byla reklamace ukončena s výsledkem že z fotoaparátu byly odstraněny nečistoty ale že se nejedná o záruční opravu, v tuto chvilku jsem s prodavačem probral celou situaci a následně zavolal do autorizovaného servisu na kterého jsem měl čislo v reklamačním protokolu, který mi sdělil že je to nejspíše vada telefonu a že se jedná o závadu na kterou se vztahuje záruka a že nechápe z jakého důvodu mám v protokolu napsáno neuznání reklamace. Následně jsem to neřešil myslel jsem si že to již bude dobré. Cca po 14 dnech se objevil prach opět v mob. přístroji, zašel jsem tedy opět na prodejnu reklamovat opět už tentokrát po 3 stejnou závadu s tím, že tedy žádám o výměnu produktu nebo vrácení peněz, prodavač se mnou sepsal celý protokol s popsáním cele situace, dne 25.10.2018 byla reklamace ukončena s výsledkem, že vzhledem k fyzickému poškození ( ohnutý telefon) nebylo možné realizovat záruční opravu... Po příchodu do obchodu a započetí řešení teto reklamace jsme na sebe s prodavačem koukali jak na blázny, telefon je v naprostém pořádku ( ohnutý není) oba jsme to na provozovně zkoušeli zda je nějakým způsobem ohnutý nebo poškozeny, ani jeden jsme nic takového neviděli, ani následně kolegyně která se přišla podívat na řešení reklamace. Vhledem k tomu že telefon je po celou dobu nošen v krytu a je používán v čitém ( kancelářském ) prostředí, což bylo také psané v reklamačním protokolu nechápu ani já ani prodavač z jakého důvodu není uznaná reklamace..
Iphone 5s, 16 GB, stříbrný, poslední reklamace pod č. 2600475258
Jakým způsobem mám dále postupovat, popřípadě uznání reklamace a následná dohoda vyřízení reklamace
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.