Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12. 7. 2018 manželka bohužel naletěla obchodnímu zástupci společnosti ENVONA a podepsala Přihlášku k výběrovému řízení pro domácnosti a firmy (název dokumentu jsem se dozvěděl až z další korespondence) včetně plné moci. Kopii tohoto dokumentu neobdržela a nebyla seznámena s podmínkami uzavření této přihlášky. Už 2. 8. 2018 byl vybrán nový dodavatel ARMEX ENERGY, a.s., který nabídl cenu vyšší než stávající dodavatel. Smlouvy jsem bohužel nestihl v termínu vypovědět z důvodu dovolené. Dne 31. 8. 2018 jsem zaslal na adresu společnosti doporučený dopis, ve kterém jsem oznámil, že si nepřeji být zastupován společností ENVONA při výběru dodavatele energií a upozornil na neplatnou plnou moc(podepsaná manželkou, zákazníkem jsem já). Odpověď na tento dopis jsem urgoval dne 3. 10. 2018. Nový dodavatel okamžitě zaslal výpověď mému stávajícímu dodavateli, kterou na mou žádost stávající dodavatel reklamoval. Dne 16. 10. 2018 jsem převzal dopis od ENVONY, ve kterém jsem byl vyzván k opětovnému zmocnění ve lhůtě 10 dnů a pokud tak neučiním, hrozí mi pokuta. Reagoval jsem e-mailem dne 21. 10. 2018, kde jsem oznámil, že plnou moc jsem nepodepsal a nepodepíšu, zároveň jsem požadoval odpověď na předešlou korespondenci - dosud žádná reakce. Dne 26. 10. 2018 jsem převzal dopis s vyúčtovanou smluvní pokutou za 4 odběrná místa ve výši 7.600 Kč, kterou nehodlám zaplatit.
Požaduji zrušení smluvního vztahu se společností ENVONA s.r.o. a zrušení pokuty
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže smlouvu podepsala jiná osoba než ta, která je uvedená jako smluvní strana, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.