Společnost


STANDARD ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#27416Uvedení v omyl a vymáhání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 dny 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.10.2018, před 6 lety

Zdněk Zvářal

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 21 9.2018 telefonem 4x volání 12,43 -2 min 12,46-1min 12,48-3min 12,53-33s standard energy po týdnu doporučený dopis nabídka . nevěnoval jsem pozornost ,že lze uzavřít smlouvu po telefonu ,protože jsem během hovoru říkal pokud něco chtějí ať mně dají nějakou písemnou nabídku .
Po doručení dopisu plná moc atd. jsem nic nepodepsal ,ale ccca za 14 dnů došel další dopis že musím zaplati 6 tis korun za porušení smlouvy
informace od standard energy je, že jsem uzavřel smlouvu po telefonu ,oponoval jsem tvrzením ,že jsem nic neuzavřel , protože i když jeden z hovoru zněl pro urychlení říkejte ano nebo ne.
v současné době neni možné se s touto společností domluvit ,názor právníka a lidí ,kterým jsem popsal problém jednoznačně uvedení v omyl a nevhodné jednání.
žádám o informace jak mám postupovat
děkuji
Zdeněk Zvářal


Produkt

energie -plyn


Požadované řešení

nic jsem neuzavřel a proto nebudu platit žádnou pokutu 6000 korun


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2018 06:58, před 6 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jež je nekalou obchodní praktikou. Jestliže naopak společnost záměrně vede hovor takovým způsobem, že se přihláška jeví jako nezávazná, i když tomu má být ve skutečnosti naopak, jedná se o klamavé konání, které je také nekalou obchodní praktikou. Užívání nekalých obchodních praktik ve vztazích se spotřebitelem je zakázáno § 4 odst. 4 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud poskytovatel aukcí energií užívá při poskytování služeb nekalé obchodní praktiky, doporučujeme spotřebiteli, aby takové jednání společnosti nahlásil na Českou obchodní inspekci. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese https://www.coi.cz/podatelna/.

Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Jestliže by tedy ujednání o deaktivačním poplatku, který má formu smluvní pokuty, bylo výslovně, srozumitelně a jednoznačně zmíněno v průběhu telefonního hovoru a spotřebitel by s ním souhlasil, bylo by možné konstatovat, že byl poplatek ujednán. Jestliže však byla informace o poplatku uvedena nejednoznačně nebo vůbec, není podle našeho názoru jeho vymáhání po spotřebiteli oprávněné.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena po telefonu, je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy, což stanoví § 1829 odst. 2 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.10.2018 12:33, před 6 lety

Dobrý den,
K výše uvedenému podotýkám jménem společnosti STANDARD ENERGY s.r.o.
Že distanční uzavírání smluv skrze telefon, nebo email je v dnešní internetové době už naprostá samozřejmost.
Naše společnost při takovém uzavírání smluv dbá na to, aby klient byl maximálně informován již při samotném distančním hovoru.
Klientovi je zděleno:

1) Název společnosti.
2) Hovor se nahrává.
3) Že se jedná o distanční způsob uzavření smlouvy o přihlášce do výběrového řízení na (elektřina, plyn)
4) Ověření totožnosti zákazníka.
5) Podmínky výběrového řízení a garance pro zákazníka.
6) Případná pokuta za nedodržení podmínek.
7) Dle občanského zákoníku 14denní lhůta pro odstoupení od uzavření této distanční smlouvy.
8) Tážeme se zákazníka, zda pro něj bylo vše srozumitelné.
9) Tážeme se zákazníka, zda se hlásí do výběrového řízení za řečených podmínek. (ano, ne)
10) V případě, že ano obratem zákazníkovi odesíláme vše v písemné podobě doporučeně na jeho adresu, pokud není domluveno jinak.
11) Součástí dopisu je vyplněná samotná přihláška, kde je znova zákazník informován o celém průběhu výběrového řízení samozřejmě i že (Dle občanského zákoníku má 14denní lhůtu pro odstoupení od uzavření této distanční smlouvy.)
Všeobecné obchodní podmínky, také plná moc zda se rozhodne pokračovat v případě, že nesouhlasí je součástí dopisu vzor pro odstoupení, reklamační formulář a samozřejmě předplacená odpovědní obálka.
Dále jsou všude uvedeny kontakty na naši společnost. (infolinka, internetové stránky, email).
Pro zákazníky jsme jednoduše k dispozici na naší infolince + 420 778 888 119 , kde jim rádi zodpovíme veškeré dotazy, zároveň naše společnost nabízí i poradenství možnost osobního jednání, kdy po domluvě se zákazníkem přijedeme na předem sjednanou schůzku.
V rámci výběrového řízení oslovujeme několik velkých i malých dodavatelů. Tito dodavatelé se zavazují dodržet dané garance našeho výběrového řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.10.2018 18:57, před 6 lety


Zdněk Zvářal

Dobrý den,
podvodná smlova byla uzavřene tak ,že společnost má jen 2 hovory ,ale ve skutečnosti byly 4 hovory.
Při prvním a druhém hovoru jsem řekl ,že pokud je to tak vývodné ,ať mně dodají nabídku ,abych ji posoudil . Další dva hovory mně kontaktovala znovu šeplající slečna nebo paní ,kde chtěla upřesnění údajů ,ale aby mne nezdržovala mám říkat jen ano nebo ne.
Samozřejmě jsem nepředpokládal ,že uzavírám nějakou smlouvu,protože jsem řekl při hovoru o nabídku , ,ale podmínky při podpisu smlouvy.
Když mně došly jejich podmínky zastupování jsem se podivil ,že někdo může něco takovéto nabídnout a nevěnoval jsem tomu pozornost ,protože jsem předpokládal ,že to je nabídka,protože jsem to řekl v telefonním hovoru.


Tato společnost mne nekontaktovala během uzavření podvodné smlovy ,ale až po uplynutí jejich stanoveného termínu a hned vyhrožovali 6000 kč. pokuty
v současné době jsem dostal doporučený dopis kde jsou možnosti"
1. zaplatit 6000 kč . ale nikde neni napsáno ,že je to uzavřeno a společnost nebude
vyžadovat další prostředky od hloupého klienta.
2. pokud podepíši plnou moc,tak jsme kamarádí a oni mně odpustí pokutu 6000 kč a podvodná smlouva bude platit a oni si budou 5 let inkasovat .
3 pokud nezaplatím pokutu do urcitého termínu ,tak to předají inkasní společnosti a zaplatím o 1300 kč. + 6000 kč.
Mám doklad od společnosi T- mobile kde šeplající slečna nebo paní volá
v 12,43- 2min 32s
v 12,46 1min 8s
v 12,48-3min 34s
v12,53 -33s
žádal jsem společnost ,abych mně poslala všechny nahrávky,odověď je že mají jen 2 nahrávky a můžu si je vyslechnout na tel. 778 888 119.
Perlička nakonec"
Peníze mám poslat na bankovní účet ,který neni plátcem DPH
pokud společnost podniká již 10 let v energii a neni plátcem DPH ,dle právníků je to
slušným slovem divné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.12.2018 19:14, před 6 lety

Tímto zdvořile žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2019 13:02, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.