Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V červnu jsem si u seznamky Be2 založil profil. Protože se mi seznamka zdála mrtvá, rozhodl jsem neprodlužovat si svůj prémiový účet. Jaké bylo nemilé překvapení, když jsem zjistil teď v říjnu, že mi z účtu zmizelo 2247 Kč a totožná částka i předtím v červenci, kdy jsem to nezaregistroval. Začal jsem pátrat, jak se to mohlo stát. Vyhledal jsem na internetu hodnocení společnosti od ostáních zklamaných klientů Be2. Podvodná společnost be2 automaticky prodlužuje "členství" svým klientům a účtuje si 2247 Kč jako tříměsíční poplatek. V obchodní smlouvě není ani zmínka o částce 2247 Kč za tří měsíční členství, navíc jejich ceny na stránkách uvádí nyní 39 Kč za měsíc, 139 Kč na 6 měsíců a 99 Kč na rok, předtím měli ceny 149 Kč na měsíc, 556 Kč na šest měsíců a 716 Kč na tři měsíce.
Nemluvě o těch jejich prapodivných výpovědních podmínkách.
Internetová seznamka
Vrácení odcizených peněz (4494 Kč) a zrušení účtu.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: 175215854
Dobrý den,
dle našich informací jste již v uvedené záležitosti v kontaktu se Zákaznickým centrem be2.
Ano, tento anonym co se vydává za zákaznické centrum be2 mě kontaktoval. Odmítl mi vrátit ukradené peníze, takže jsem se na Vaší radu obrátil na Evropské spotřebitelské centrum a čekám na odpověď.
ID: 175215854
Dobrý den.
Mějte prosím na paměti, že jste souhlasil s Všeobecnými obchodními podmínkami be2 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 21/06/2018 . Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolil a uhradil a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.
Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).
Jelikož nebyla přijata včasná a řádná vypověď Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslal (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email s potřebnou přílohou, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,
děkujeme Vám.
Z jejich strany nedošlo k omylu, ale úmyslnému klamání zákazníka. Nastavení obchodní smlouvy o této společnosti vše vypovídá, nemluvě o zatajování ceny, neupozornění zákazníka na prodloužení členství a naprosto scestné výpovědní podmínky. Anonymní internetový šmejdi, okrádající lidi.
ID: 175215854
Dobrý den.
Informace o délke a ceně prodlouženého členství je možné najít i na platební stránce ještě před zaplacením prvního období předplatnýho.
Podrobné informace jsou uvedené také v uvítacím emailu, který Vám byl odeslán prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.
Jelikož tento dokument obsahuje Vaše osobní údaje, archivovanou kopii si můžete v případě potřeby vyžádat u Zákaznického centra na adrese:
zakaznickyservis@be2.cz
Výpověď je v stanovené výpovědní lhůtě možné zaslat prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu.
Anonymní šmejdi z be2 mi peníze dosud nevrátili. Poslal jsem jim tedy oficiální výpověď emailem a zablokoval přístup k penězům.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.