Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Cigareta značky Eleaf iStick Basic set vrátane GS-Air 2 clearomizeru bola zakúpená 20.04.2018 na pobočke Praha 6 – Hradčanská už po mesiaci používania cigareta niekedy nežhavila a po krátkej dobe prestala úplne žhavit a fungovať. Po prvej reklamácií cigareta fungovala pár dní, druhá reklamácia bola 13.07.2018 a cigareta fungovala iba krátky čas. Tretia reklamácia bola 14.09.2018 všetky reklamácie boli podané na tú istú vadu a to že väčšinou času nežhaví. Po poslednej reklamácií uviedol technik, že cigareta bola údajne vyčistená od piesku a funguje, ale to sa nestalo, hneď po vyzdvihnutí vraj „funkčnej cigarety“ som ju skúšala a cigareta nefungovala a ani nefunguje do dnes.
Táto firma mi nechce uznať tri reklamácie na tú istú vadu a vrátiť mi peniaze za chybný výrobok, ktorý mi predali. Personál je veľmi neochotný a neschopný riešiť situáciu.
Eleaf iStick Basic set vrátane GS-Air 2 clearomizeru
Okamžité vrátenie peňazí za chybnú cigaretu a jej ostatné časti.
|
Tweet |
Ustanovení § 2169 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, říká, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy, a to dle volby provedené spotřebitelem.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o klasické reklamační řízení v nejzazší délce 30 dní ode dne uplatnění a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit v rámci odborného zhodnocení reklamované vady, vyžaduje-li to povaha vady.
Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Pokud se spotřebitelce nepodaří domluvit se společností, má možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.