Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#27432Záhada ! Řádné končení smlouvy zákazníkem druhého dne v 15 denní lhůtě . V obchodě však neexistuje žádný záznam o ukončení této smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny

Detail stížnosti

Publikováno
29.10.2018, před 6 lety

Karel Szurman

Znění stížnosti

Dne 23.8.2018 jsem v pobočce O2 , Čechova 929/26
Přerov , uzavřel smlouvu o internetové službě - "Internet Optimal". Koupil jsem si patřičný modem s tím , že si ho můžu vyzkoušet a do 15 dnů vrátit a taky odstoupit od smlouvy .

Zřejmě jsem podlehl klamavému konání prodejce který mi vylíčil přednosti internetu od O2 takovým způsobem , že jsem ihned běžel ke svému providerovi "Privatnet Přerov" rozvázat smlouvu. Naštěstí měl můj provider více rozumu než já , přijel ke mně domů a vše mi vysvětlil a ukázal . Připojil modem od O2 ke svému telefonu a ukázal mi , že deklarovaná přenosová rychlost O2 je násobně menší než jakou mi poskytuje on .

Byl pracovník O2 pouze neznalý nebo se dopustil klamavého jednání podle § 5 Zákona o ochraně spotřebitele ?


To ale není to co mne trápí ... Hned druhý den jsem , rozhodnut nepromeškat ani den z 15 denní ochrané lhůty, šel vrátit modem do prodejny a ukončit smlouvu . Vše proběhlo v přátelském duchu . Peníze za modem byly vráceny , smlouva řádně ukončena . Vše jsem si uložil do plastové obálky včetně občanského průkazu . Odešel jsem a s pracovníkem společnosti si přátelsky potřásl rukou .


Nic zlého jsem netušil . Po několika dnech jsem zjistil , že nemám OP. Volal jsem všude tam kde jsem byl , tedy i do Galerie Přerov , kde sídlí O2 a že žádný občanský průkaz nenašli ani v prodejně O2.

Vyřídil jsem si tedy nový .

Pak jsem začal dostávat faktury od O2 na přemrštěné částky za měsíc Září a Říjen. Šel jsem se tedy dnes , 29.10.2018 do pobočky O2 poptat na to , proč mi účtují takové sumy. Bylo mi řečeno , že mám mobilní internet a domácí internet . Mobilní mám a ten domácí jsem zrušil hned druhý den .

Postěžoval jsem si , že jsem u nich asi ztratil OP a ejhle , slečna ho vytáhla ze šuplíku stolů kde jsem smlouvu rušil .

Hovořili jsme o tom proč mi účtují poplatky za něco co nemám , nevyužívám a co jsem hned druhý den zrušil . Slečna se koukala do počítače a že tam nemá žádné záznamy digitálního dokumentu o zrušení smlouvy . Tak ji říkám , že jsem podepisoval i papírové dokumenty a že je musí někde mít uložené , protože jsem dostal kopii.

Prý nemají archív , že nic nearchivují . V počítači nemají elektronický záznam , papírový dokument taky nemají . Takže jsem nahraný , neboť papírovou kopii dokumentu jsem nechal ve složce spolu s OP ... OP se sice našel , po dvou měsících v šuplíku pracovníka , který nenáhlásil ztrátu OP ani na policii ani neinformoval mne na adrese které je uvedená na OP , čímž se zcela jistě dopustil správního přestupku ale ani zmínka o složce kde jsem měl dokumenty .

Tak prý , že mám volat na centrálu 800 020202 tam , že mi pomůžou neboť tam se odesílají kopie dokumentů . Volal jsem tedy a pán mi sdělil , že žádné kopie dokumentů nemají a mají stejné možnosti jako pobočka O2 v Přerově . Mám prý se na ni znovu obrátit . Jdu tam zítra a uvidím

Řádné nezaevidování ukončení smlouvy hraničí s klamavým opomenutím podle § 5a Zákona o ochraně spotřebitele


Produkt

Pravděpodobně se jednalo o Duální LTE modem s routerem.


Požadované řešení

Pokud nejsou dohledatelné dokumenty o ukončení smlouvy ať už v digitální nebo listinné podobě , pak důkazem mohou být účetní ůdaje z měsíce srpna . 23.8.2018 jsem modem koupil a 24.8.2018 jsem ho vrátil dostal peníze zpět. Pokud se zachovala pořizovací smlouva pak na ní je jistě uvedeno výrobní číslo , MAC adresa a pod.

Musí být rovněž lehce dohledatelné , kde se nyní modem , se svými specifickými znaky nalézá .


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2018 09:15, před 6 lety

Jednou z nejpodstatnějších zásad soukromého práva je zásada "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníku. Závazky ze sjednaných smluv se musí splnit. Smlouva může být uzavřena i ústně, nebylo-li ujednáno jinak nebo nestanoví-li určitou formu zákon. Informace poskytnuté zaměstnancem podnikatele jsou pro podnikatele závazné a podnikatel by měl svůj závazek dodržet, neboť zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje.

Byl-li při nabízení služeb užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele na úseku telekomunikací provádí Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.10.2018 15:49, před 6 lety

Dobrý den pane Szurmane,

díky za Váš podnět, rád se na popisovanou situaci podívám. Abych si mohl dohledat podrobnosti, napište mi prosím pro identifikaci číslo dané služby nebo rodné číslo do neveřejných údajů.

S díky

Ing. Václav Pospíchal
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.10.2018 18:39, před 6 lety


Karel Szurman

Děkuji dTestu i P. Pospíchalovi.

Věc se má tak, že pravdu měl dTest!
Včera jsem byl na pobočce O2 v Přerově, pán, se kterým jsem rušíl smlouvu si na mne vzpomněl a nebyly tedy potřebné žádné digitální či papírové dokumenty
k tomu, aby napsal reklamaci na ukončení smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.11.2018 11:51, před 6 lety

Dobrý den pane Szurmane,

díky za Vaši zpětnou vazbu, jsem rád, že se situace vyřešila a přijměte prosím ještě jednou mou omluvu za komplikace.

S přáním prima víkendu a hodně zdraví

Ing. Václav Pospíchal
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.