Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 28.2.2013 jsem uzavřel cestovní smlouvu s CK Honza, Pražská 39, Plzeň prostřednictvím cestovní agentury Danuše Klowersová CK Garant, Kosmonautů 837, Karviná – Ráj na týdenní rekreační pobyt v době od 14.6.2013 do 21.6.2013 v Turecku pro dvě osoby. Za cestovní poukaz jsem platil dne 28.2.2013 zálohu ve výši 15.000,- Kč a doplatek podle smlouvy ve výši 13.764,- Kč jsem provedl dne 10.5.2013. Při podpisu cestovní smlouvy jsem by seznámen, že cestovní kancelář Honza service s.r.o. je pojištěna proti úpadku podle zákona 159/99 Sb. u ČPP, č poj. smlouvy 0200602519.
Dne 1.6.2013 CK Honza vyhlásila úpadek cestovní kanceláře. Já jsem byl ze strany cestovní agentury Danuše Klowersová CK Garant Karviná, vyzván k sepsání Oznámení o škodné události pojištění záruky v důsledku úpadku CK. Toto oznámení bylo sepsáno a odesláno na ČPP dne 3.6.2013. Dne 8.6.2013 jsem obdržel od České podnikatelské pojišťovny a.s. Vienna Insurance Group potvrzení o registraci škodné události pod číslem škodné události 2134010489, kdy mi bylo sděleno, že přijali hlášení škodné události z pojistné smlouvy číslo 0200602519.
Dne 2.12.2013 jsem byl informován ze strany ČPP, že bylo ukončeno šetření pojistné události cestovní kanceláře CK Honza s tím, že součet nároků všech klientů, kteří uzavřeli s uvedenou cestovní kanceláří cestovní smlouvu, převyšuje pojistnou částku, na kterou bylo pojištění sjednáno. CK Honza si sjednala pojištění na pojistnou částku 1.710 000,- Kč a nároková částka za neuskutečněné zájezdy je vy výši 4 628 641,- Kč a pojistné plnění je ve výši 36,94 % což je přibližně jen jedna třetina zaplacené částky a v mém případě mi bude vrácena částka 10 627,- Kč.
Na základě vyrozumění ze strany ČPP o výši pojistného plnění jsem dne 16.12.2013 podal nesouhlas s výši plnění ČPP, kdy jsem byl informován ze strany ACK ČR, kde mi vyjádřili plnou podporu a sdělili mi, že mám nárok na celých 100 % zaplacené částky. Cestovní kancelář CK Honza servis, nebyla na trhu nováčkem a z jejich dlouholeté činnosti a z předešlého roku měla vycházet ČPP při uzavírání pojištění proti úpadku.
Dne 31.12.2013 jsem obdržel od ČPP potvrzení o přijetí mého nesouhlasu s výši plnění pojistné události a dne 8.1.2014 jsem obdržel vyrozumění od ČPP o tom, že ČPP pojišťovna postupovala podle zákona a vyplatila řádně pojistné plnění.
Z dřívějších rozhodnutí Evropského soudního dvora je zřejmé, že stát ČR nezajistil, aby se do české legislativy dostatečně promítla evropská směrnice požadující stoprocentní ochranu klientů zkrachovalých cestovních kanceláří a to, že do zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v cestovním ruchu, nebyla správně implementována evropská směrnice 314/90/EHS.
Vzhledem k tomu, že cestovní kanceláře mají ze zákona povinnost být pojištěny proti úpadku v plné výši a stát ČR zastoupen Ministerstvem pro místní rozvoj neohlídal zájmy občanů ČR tím, že nepohlídal pojistnou událost mezi CK Honza servis a ČPP, nedokázal tím dostatečně ochránit spotřebitele, proto s odvoláním na evropskou směrnice 314/90/EHS, touto cestou žádám stát ČR zastoupen Ministerstvem pro místní rozvoj, aby mi v mém případě byla vyplacena zbylá částka za poukaz 18 137,- Kč.
Vrátit peníze
|
Tweet |
Dle současné právní úpravy, jejíž základ je v Zákoně č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu, je cestovní kancelář povinná dle § 8 sjednat pojištění v rozsahu § 6 na pojistnou částku minimálně 30 % ročních plánovaných tržeb z prodeje zájezdů nebo v případě, že tyto tržby mají být nižší než tržby v předchozím roce, na pojistnou částku minimálně 30 % těchto tržeb v předchozím roce. Je otázkou, zda jde o špatnou implementaci směrnice nebo by se výkladem dala dovodit povinnost pojišťovny plnit v plném rozsahu. Pokud se však spotřebitel rozhodl uplatnit svůj nárok vůči státu, je nutné tento nárok nejprve uplatnit u příslušné organizační složky. V případě, že nárok bude zamítnut nebo nebude projednán, doporučujeme vyhledat advokáta, zvážit pozitiva a negativa a případný soudní spor zahájit zastoupený advokátem.
Stížnost uzavíráme z důvodu, že se nejedná o spor mezi spotřebitelem a podnikatelem.