Společnost


Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group

Počet nahlášených stížností:41
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#27482Neoprávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

16 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.10.2018, před 6 lety

Tereza Vodochodská

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 21.9.2018 jsem si formou obchodu na dálku narychlo sjednala povinné ručení. Nastavila jsem si čtvrtletní platbu a tu ihned odeslala na účet. Jelikož se mi ale zpětně zdála částka opravdu velmi vysoká, snažila jsem se najít výhodnější nabídku u jiné pojišťovny .. to se mi podařilo za téměř poloviční peníze. 27.9.2018 jsem si tedy sjednala povinné ručení u jiné společnosti. Ještě ten samý den jsem emailem (s datem a podpisem) vypověděla stávající smlouvu u ČPP, stalo se tak tedy 6 dní po uzavření smlouvy mimo pobočku. 15.10.2018 mi přišla složenka, kde mi pojišťovna vrací o polovinu méně peněz, než jsem 3 týdny předtím zaplatila za první čtvrtletí. Po mém telefonickém dotazu, proč si společnost účtuje tolik, když jsem vypověděla smlouvu v zákonné lhůtě (navíc mi tou dobou už běžela dvě povinná ručení), mi bylo odpovězeno, že se jim moje odstoupení od smlouvy dostalo na stůl až 5.10 a že si tedy museli naúčtovat za celý měsíc, ve kterém vypovězení smlouvy začali řešit.
Prodleva tak nevznikla na mé straně, u podpisu je čitelné datum 27.9.
V případě, že by pojišťovna měla nárok na účtování peněz za celý měsíc, i tak mi vrátila o několik set korun méně (počítám-li již zaplacenou čtvrtletní částku a z toho odečet jednoho měsíce).

Vrácená částka mi připadá neadekvátní tomu, že jsem smlouvu vypověděla po šesti dnech. Moc prosím o vaše vyjádření a přezkoumání žádosti, po telefonu jsme se třeba dost dobře nepochopili.

Mnohokrát děkuji,
s pozdravem
Vodochodská


Produkt

3234045208


Požadované řešení

Přezkoumání žádosti "odstoupení od smlouvy" a finanční dorovnání.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2018 16:03, před 6 lety

Odstoupení od smluv o poskytnutí finančních služeb (povinném ručení) uzavřených na dálku se řídí § 1850 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který říká: "Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel všechny peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal, a to neprodleně, nejpozději však do třiceti dnů ode dne odstoupení od smlouvy."

Navrácená částka však může být snížena dle § 1849 občanského zákoníku: "Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, může po něm podnikatel požadovat neprodlené zaplacení ceny jen za službu do této doby již skutečně poskytnutou; cena nesmí být nepřiměřená rozsahu poskytnuté služby."

Podnikatel tedy může účtovat částku za pojištění od 21.9.2018 do 27.9.2018. Odstoupení od smlouvy je vůči subjektu účinné od okamžiku jeho doručení (neboť § 570 občanského zákoníku uvádí, že právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde) - u elektronické komunikace lze předpokládat, že je doručena prakticky okamžitě po odeslání zprávy.

Administrativní zpracování e-mailu - tedy doba mezi doručením e-mailu a jeho předáním příslušnému oddělení (5.10.) nemůže jít k tíži spotřebitelky, neboť odstoupení, jakožto jednostranný právní úkon, bylo společnosti doručeno již 27. 9. 2018.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále jen Česká podnikatelská pojišťovna) se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení stížností. Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká podnikatelská pojišťovna shledává svůj vlastní systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný, v souladu s právními předpisy a závaznými standardy, které upravují vyřizování stížností pojišťovny.

Podání vůči České podnikatelské pojišťovně mohou být uplatněna dopisem, faxem, elektronickou poštou, datovou schránkou, telefonicky nebo osobně. Kontaktní informace naleznete na www.cpp.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.