Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#27488Zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

30 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.10.2018, před 6 lety

Petr Suchan

Znění stížnosti

Dobrý den dne 15.10 jsem si zakoupil auto značky Volswagen Touran Cross 2009. Na prodejně v Teplicích. Cena 180 000 kč. Ještě tento den se mi po pár km objevila závada na vozidle (kolo přední u řidiče bylo velice rozpálené a zavánělo spáleninou). Po přijezdu do autobazaru bylo následně kolo opraveno po necelých dvou dnech a bylo mi předáno zpět. Na vozidlo jsem si ihned zakoupil zimní pneu s disky a při této příležitosti (výměně za letní pneu) bylo zjištěno na vozidle, že uníká olej na pozemní komunikaci.) Ihned jsem jel na zpět do firmy aaa, kde mi bylo vysloveno zatím bez (reklamace)výměna vozu. Bohužel na prodejně už podobné vozidlo které bych si představoval nebylo. A bylo mi řečeno, pokud bych si nechal přivést auto z jiné pobočky dovoz bych musel platit. Na úkor toho se sepsala reklamace,kde jsem uvedl že je roszáhlý unik oleje a nejdou odstřikovače. Požadoval jsem opravu nebo nějakou kompenzaci. Ano pravda odpověď od společnosti byla velice rychlá že se reklamace zamíta a že jsem byl seznámen se stavem vozu. Důvod firma uvedla: Závada, která vznikla na vozidle vzhledem ke stáří vozu. Je závadou běžného opotřebení. Odůvodněním bylo, že v předávacím protokolu byla napsaná větší spořeba oleje. Osobně si myslím, že větší spotřeba a únik oleje je malinko rozdíl,ale podle firmy asi ne. Na místě jsem sepsal druhou reklamaci s tím, že už si vozidlo na prodejně nechali a dojde k nápravě. Bohužel výsledek reklamce byl stejný. Především výsledek reklamace jsem se dozvěděl až z dopisu který mi byl zaslán. Místo toho aby se mnou komunikovala firma hned a přes telefon. Při navrácení vozu jsem jel na evidenci vozidel, kde to také moc dobře nedopadlo. Bylo mi řečeno, že bych vůbec STK neprošel a důvod? Únik oleje a špatný druh ALU kol, který vůbec podle velkého TP nesedí.STK byla na vozidle provedena 18 září a podle zjištění zaměstnace bez závad. Opět jsem volal na zákaznickou linku, kde jsem vše vylíčil a následně mi bylo po pár hodinách voláno zpět, že AlU kola mi vymění (čekám na výměnu).Ptal jsem se zda li nejde vůz vyměnit za jiný a bylo mi odpovězeno, že bohužel je už po lhůtě. Ano po lhůtě už, ale bohužel nějaký ten čas se také vyřizovali reklamace, které byli zamítnuté. Výsledkem je pro mojí osobu, že jsem si u firmy koupil auto a po zhruba 2 hodin jeho užívaní jsem musel vozidlo odtstavit.


Produkt

Volswagen Touran Cross 2009


Požadované řešení

Výměna/oprava/kompenzace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2018 10:53, před 6 lety

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že spotřebitel o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.11.2018 11:25, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.