Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Počátkem října jsem v IKEA zakoupil šatní stěnu a předplatil jsem si dovoz i montáž. Dovoz byl bez problémů, montáž také, až na to, že pracovník, který zakázku projektoval, zapomněl na panty horních skříněk, celkem 7 párů. Ihned, tj. 9.10. věc nahlásil a z reklamací se mi ozvali, že vše zařídí a dají vědět. 18.10., tj. po devíti dnech jsem reklamaci urgoval, dostal jsem opět odpověď, že se mi ozvou. To se stalo v sobotu 20.10., kdy mi bylo sděleno, že může dodávka a montáž chybějících pantů proběhnout až po zaplacení 350,-Kč. To jsem neprodleně provedl, avšak do 25.10 se mi opět nikdo neozval. Znovu jsem tedy volal na reklamační oddělení a konečně se domluvil, že přijede technik a panty namontuje v pondělí 29.10. mezi 17. a 21. hodinou. Dnes je 31.10. a doposud se nic nestalo.
Co mám udělat, abych se dočkal dokončené zakázky?
S pozdravem
Vladimír Vašák
Zavolat, přijet, dokončit zakázku v co nejkratší době.
|
Tweet |
Prodávající je povinen dodat zboží v čase ujednaném ve smlouvě (může být sjednána i ústně). Pokud tak neučiní, porušil svou smluvní povinnost a v takovém případě odpovídá za škodu, která spotřebiteli vznikla v důsledku prodlení prodávajícího. Žádá-li spotřebitel náhradu škody, musí prokázat, že mu škoda vznikla, a že existuje příčinná souvislost mezi vznikem škody a porušením smluvní povinnosti ze strany prodávajícího.
Je-li prodávající v prodlení, vyzve ho spotřebitel, aby v dodatečné přiměřené lhůtě plnil (dodatečnou lhůtu lze poskytnout i mlčky). Pokud prodávající zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě, má spotřebitel nárok od smlouvy odstoupit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.