Společnost


Národní Pokladnice s.r.o.

Počet nahlášených stížností:19
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#27510Záměrné matení zákazníka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

29 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.10.2018, před 6 lety

Dana Reiterová

Znění stížnosti

Nechala jsem se nachytat na nabídku zaslání jedné mince zdarma s tím, že uhradím pouze její dopravu (tuším, že měla být 89 Kč). Když přišla zásilka, našla jsem tam složenku, kde byla uvedena cena 128 Kč. Říkala jsem si, že to není velký rozdíl a uhradila jsem ji. To bylo 18.9.2018. Někdy za měsíc mi přišla dobírka na již vyšší částku, kterou jsem však odmítla na poště převzít a zaplatit. Nyní mi přišla zásilka obyčejně do schránky, v ní je mince a složenka na 928 Kč. Je tam také informace, že mohu zboží do 14 dnů vrátit a mohu oznámit na zákaznické lince odstoupení od smlouvy. Zavolala jsem tedy na uvedenou linku (810 100 500), vydržela dlouhé čekání na operátora (asi 10 min.) a pak jsem se zeptala, jak je to možné, že si nejsem vědoma podepsání nějaké smlouvy. Prý mi v zásilce přišly dvě složenky, jedna byla na částku 89 Kč a druhá na vyšší částku 128 Kč. Tím, že jsem zaplatila vyšší částku, jsem si údajně vybrala možnost odebírat pravidelně celou sérii mincí. Nejsem už si zpětně vědoma, že by v zásilce byly dvě složenky. Proč bych si také vybírala vyšší částku, když bych mohla mít nižší? Když jsem se operátorky zeptala, jestli zaplacení částky je považováno za sepsání smlouvy, tak řekla, že ano. Že to na té složence bylo napsané. Ochotně mi nabídla, že mě vyškrtne z programu a že mi na účet vrátí rozdíl v obou částkách, tj. 39 Kč. Celou zásilku mám na své náklady poslat na adresu společnosti. Už jsem pak jen podotkla, že se pohybují na hraně zákona, že to není úplně čisté obchodní jednání.. Odvětila mi, že je vše v souladu se zákonem. Mám teď jen obavy, aby mi někdo neupřel, že odešlu zásilku (i když ji pošlu doporučeně, nemám důkaz, že v ní odesílám i onu minci). Také by mě zajímalo, jestli je opravdu možné považovat poslání konkrétní částky za sepsání smlouvy a objednávku na další mince.
Dana R.


Produkt

Mince Edvard Beneš, údajně zušlechtěná 24karátovým zlatem.


Požadované řešení

Společnost by měla jasně informovat ve své nabídce, jak si objednat pouze jednu minci. A pokud si zákazník nepřeje objednávat sérii, neměli by nabízet dvě složenky s rozdílnými částkami. (Pokud tedy opravdu v zásilce posílají obě dvě a ne jen tu s vyšší částkou.)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2018 15:20, před 6 lety

Pokud si spotřebitelka objednal jen jeden konkrétní exemplář, není povinna vracet ani platit další zasílané zboží. Pouhým zaplacením složenky nelze rozšířit smlouvu na celou kolekci.

Pokud spotřebitelce přijde neobjednané zboží s tím, že jej má zaplatit, chrání ji ustanovení § 1838 občanského zákoníku. To uvádí, že dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.

Pokud spotřebitelku zasílání mincí obtěžuje, doporučujeme zaslat prodejci žádost o odstranění osobních údajů z jeho databáze. Spotřebitelka může nevyžádané zboží vrátit zpět. Není to však její zákonná povinnost.

V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitelka, která je přesvědčena, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.11.2018 12:03, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.