Počet nahlášených stížností: | 146 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
23.září 2018 jsem si v e-shopu skvelesaty.cz objednala dvoje šaty s doručením na poštu a platbu dobírkou
26. září 2018 jsem zásilku obdržela a zjistila, že jedny šaty mi nepadnou, a chci odstoupit od smlouvy, a druhé byly zaslány v jiné velikosti (XL) než jsem objednala (M). Obratem jsem zásilku, kterou jsem na poště platila dobírkou, poslala na své náklady zpět a informovala emailem společnost o reklamaci nesprávné velikosti a odstoupení od smlouvy pro druhé šaty (s připojeným podacím lístkem, že jsem na své náklady za 79 Kč poslala zboží zpět)
26.září 2018 jsem obdržela odpověď, že budu kontaktována po obdržení balíčku.
10. října 2018 jsem zaslala dotaz, zda balíček dorazil, protože jsem žádnou odpověď neobdržela
24.října 2018 jsem společnost opět kontaktovala s žádostí, zda balíček dorazil a jaký bude další postup - dosud bez odpovědi
Kód objednávky: 2018003665, šaty kód 4954/M (125-14 Šaty Numoco broskvové, cena 679 Kč) a šaty 4819/XL (59-3 Šaty Numoco modry meliř, cena 479 Kč), Balík Na poštu placený dobírkou
Návrat peněz za šaty,které jsem vrátila, případně u šatů 4954/M místo peněz zpět, šaty původně objednané velikosti M. Bylo by příjemné, kdyby mi mohli proplatit také peníze za zaslání reklamovaného zboží.
|
Tweet |
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Co se týká šatů, u kterých spotřebitelka odstupuje od smlouvy. Odstoupila-li spotřebitel od kupní smlouvy, společnost je povinná vrátit jí zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitelka povinna vrátit do 14 dnů od odstoupení. Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se společnost ocitá v prodlení a spotřebitelka může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebitelce doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschovala.
Co se týká reklamovaných šatů, má prodávající povinnost o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.