Společnost


PPL CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1232
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#27518Neuznana reklamace - poskozeni zasilky (radiatory)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.10.2018, před 6 lety

Petra Veselenakova

Znění stížnosti

Dobry den,
Dne 23/10/2018 si ridic PPL vyzvedl 2 kusy radiatoru, ktere byly naprosto v poradku, v originalnim neposkozenem baleni a jednotlive dale obalene v pridanem kartonu, strecove folie a plastovych rohu. Radiatory jsme vraceli z duvodu chybne objednavky firme Horak-CZ, s.r.o. Originalne byly radiatory doruceny na palete, ktere si PPL vzalo pri doruceni zpet.
Oba radiatory byly cestou a nevhodnym zachazenim znicene a prodrene jak se uvadi na Zapisu o skode. Prijemce odmitnul zasilku prevzat z duvodu poniceni.
PPL se vyjadrilo, ze k poskozeni doslo z duvodu poruseni obchodnich podminek a proto odmitlo uznat reklamaci a nahradu ve vysi nekolika tisic korun! Ocividne jsme dostatecne nezabezpecili zasilku proti poskozeni a to i presto, ze byla v originalnim baleni a pridanem kartonu!
Dekuji za jakoukoli pomoc.
S pozdravem,
Petra


Produkt

2ks radiátoru Korado Radik VK 22-60-00 (600x1200mm)


Požadované řešení

100% navraceni zaplacene castky za oba znicene radiatory


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2018 15:35, před 6 lety

Vznikne-li na převzaté zásilce při obstarávání přepravy škoda, zasílatel ji nahradí, neprokáže-li, že škodu nemohl odvrátit. Ze zákona tedy odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo zda škodu způsobil přepravce.

Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Hradí se vždy skutečná škoda. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Vyčíslit tuto škodu může spotřebitel vlastním odhadem (odpovídajícím nákladům na opravu) s tím, že pokud by mezi spotřebitelem a zasílatelem na této výši nevznikla shoda, lze nechat vypracovat znalecký posudek.

Pokud dopravce uplatněnou reklamaci zamítl a stěžovatel se přesto domnívá, že tak učinil neoprávněně, bude nutné vyřízenou reklamaci rozporovat. Stěžovatel má možnost obrátit se na znalce, který posoudí, jakým způsobem k poškození zásilky došlo. Zásilku je nutno předložit v takovém stavu, v jakém byla dodána, tzn. včetně vnějšího i vnitřního balení. Znalecké posudky píší soudní znalci, jejichž seznam nalezne stěžovatel na www.justice.cz. Soudního znalce je vhodné nejprve kontaktovat a zeptat se ho, zda-li je schopen tuto vadu dodání posoudit. Náklady na soudního znalce, pokud dá za pravdu stěžovateli, lze následně požadovat po dopravci v rámci § 1924 zákona č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník, jakožto náklady účelně vynaložené k uplatnění práva z vadného plnění. Spotřebitel také může žádat vrácení peněžních prostředků, které společnosti uhradil za službu, neboť společnost porušila svou smluvní povinnost podstatným způsobem.

Odmítne-li však zasílatel škodu nahradit, bude nutné náhradu způsobené újmy řešit soudní cestou. Ještě před podáním žaloby se posílá předžalobní výzva.

V případě, že dojde mezi zasílatelem a příkazcem, který je spotřebitelem podle zákona č. 634/1992, o ochraně spotřebitele v platném znění, ke vzniku spotřebitelského sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může rovněž spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2018 16:43, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.