Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si zajezd do jižni Italie přes internet od CK Metal. Po doručeni smlouvy uhradila jsem 16.10.18 častku 10478kč na učet cestovky.Zajezd CK zrušila z dôvodu nenaplnení kapacity,email od 22.10.18.Potvrzeni o přijeti platby email od 22.10.18 Již 2x jsem urgovala,CK reaguji emailem,ale penize neposilaji. Děkují, Halyna Mylymuk.
číslo smlouvy 18229434
Potřebuji co nejrychleji dostát spatký penize, bych mohla zaplátit jiny zajezd, ktery jsem si objednala od jine CK
|
Tweet |
Dle ustanovení § 2536 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, může pořadatel zájezdu odstoupit od smlouvy v případě, že počet osob přihlášených na zájezd je nižší než nejnižší počet určený ve smlouvě a pořadatel oznámil zákazníkovi zrušení zájezdu ve lhůtě určené ve smlouvě. Lhůta nesmí být nižší, než dvacet dní před zahájením zájezdu v případě cest trvajících déle než šest dní, sedm dní před zahájením zájezdu v případě cest trvajících dva až šest dní a čtyřicet osm hodin před zahájením zájezdu v případě cest trvajících méně než dva dny.
Dále může pořadatel odstoupit od smlouvy, pokud mu v plnění závazku brání nevyhnutelné a mimořádné okolnosti a zrušení zájezdu oznámil zákazníkovi bez zbytečného odkladu ještě před zahájením zájezdu.
Pořadatel v těchto případech vrátí zákazníkovi veškeré uhrazené platby za zájezd, nevzniká mu však vůči zákazníkovi povinnost k náhradě škody.
Při odstoupení od smlouvy pořadatel vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů po ukončení závazku ze smlouvy, veškeré platby uhrazené zákazníkem.
V případě nevrácení veškerých plateb uhrazených zákazníkem, by se jednalo o bezdůvodné obohacení upravené § 2991 občanského zákoníku. Další informace a interaktivní vzor nalezne spotřebitelka zde: https://www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni .
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://www.coi.cz/informace-o-adr/).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.