Počet nahlášených stížností: | 203 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednané zboží - podprsenky za 2395 Kč. Zaplacené zboží 17.10.2018. Do dnešního dne nedodané. Zatím bez jakékoli reakce na emaily. Uvedený telefonní kontakt nefunguje.
V případě, že se mi společnost do pár dnů neozve, podám trestní oznámení. Dle reakcí zde se obávám, že nebudu jediná. Škoda, nakupovala jsem zásadně na tomto webu a byla vždy spokojená.
Žádala jsem odstoupení od smlouvy/objednávky. Vrácení peněz je jediná reakce na moji stížnost. Firmě už nevěřím.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).
Spotřebitelka nám zaslala následující doplnění stížnosti:
Dobrý den.
Ráda bych doplnila svoji stížnost následovně (zkrácený výpis dopisu):
Dne 3.11.2018 mne emailem společnost kontaktovala a omlouvala se za delší dobu dodání zboží. V závěru napsali, že objednané zboží doručí do 19.11.2018.
Musím říci, že jsem na webu rajpradla.cz nakupovala pravidelně. Tak měním názor a věřím, že bude moje objednávka uspokojena:).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.