Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#27556Neopávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 19 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.11.2018, před 6 lety

Pavel Večeřa

Znění stížnosti

Dobrý den,
u společnosti be2 jsem si 1.10 za 149kč koupil premium členství(platba online).
Dnes 1.11 jsem s hrůzou zjistil, že mi z mého účtu bylo strženo 2247kč od společnosti be2.
Ihned jsem jim na e-mail: zákaznickyservis@be2.cz poslal svůj nesouhlas s platbou a odstoupení od smlouvy.
Potřeboval bych prosím vědět, co víc mohu udělat pro to, aby se mi peníze vrátily zpět.
Děkuji.


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.11.2018 11:14, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.11.2018 11:08, před 6 lety

ID: 178941673


Dobrý den,

dle našich informací Vás již v uvedené záležitosti kontaktovalo Zákaznické centrum be2.

V případě nejasností se můžete opětovně obrátit na:

zakaznickyservis@be2.cz

Prodlužování Vašeho Prémiového členství bylo již zrušené.

Vaše Prémiové členství je platné do 01/02/2019, po uvedeném datu nebude prodloužené. Žádné další platby neproběhnou.

V zájmu vymázání údajů z databáze prosím dodržte standardní postup a přímo z Vaší registrované emailové adresy kontaktujte:

ochrana@be2.cz,

mějte však prosím na paměti, že tím nevyužijete své Prémiové členství,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.11.2018 20:40, před 6 lety


Pavel Večeřa

Dobrý den,
společnost mi nechce vrátit peníze, protože jsem si nevšiml toho, že se po měsíci automaticky zaplatí další 3 měsice. Kdybych si toho tehdy všiml, když jsem si mylně kupoval na zkoušku pouze měsíc za 149kč, nikdy bych tuto platbu neuskutečnil. Cítím se podveden, měl jsem být lépe informován.
V příloze vám zasílám, screenshot od společnosti údajně dokazující, že jsem s tím souhlasil.
Je nějaká možnost, že své peníze ještě uvidím?

Děkuji Večeřa.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2018 07:19, před 6 lety

Společnost smí smlouvu prodloužit jen za předpokladu, že o tom uživatele jasně a srozumitelně informuje ještě před závaznou registrací. Jinak nemá právo účtovat si další poplatky.

Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Platební stránka sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.

Pokud je spotřebitel přesvědčen, že společnost účtovala poplatek za prodloužení neoprávněně, může se obrátit na svou banku s žádostí o reklamaci platby provedené kartou (služba chargeback). V takovém případě je nutné se připravit na to, že společnost od požadování částky neustoupí a bude ji vymáhat prostřednictvím soukromé agentury, která však bez pravomocného rozhodnutí soudu, nemůže činit více než opakovanými výzvami na spotřebitele "tlačit". Pozornosti spotřebitele také doporučujeme příručku Evropského spotřebitelského centra k problematice online seznamek: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.11.2018 10:46, před 6 lety

ID: 178941673


Dobrý den.

Informace o délke a ceně prodlouženého členství je možné najít i na platební stránce ještě před zaplacením prvního období předplatnýho.

Podrobné informace jsou uvedené také v uvítacím emailu, který Vám byl odeslán prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.

Jelikož tento dokument obsahuje Vaše osobní údaje, archivovanou kopii si můžete v případě potřeby vyžádat u Zákaznického centra na adrese:

zakaznickyservis@be2.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.11.2018 14:53, před 6 lety


Pavel Večeřa

Dobrý den,
informace sice lze najít na platební stránce před zaplacením prvního období, ale tyto ZÁSADNÍ informace jsou záměrně skryty (šedé sísmo na šedém pozadí) a uživatel není řádně informován, což by dle zákona měl být. Vaše pofiderní společnost spoléhá na to, že si toho naprostá většina uživatelů nevšimne, viz stovky dalších uživatelů řešících tady ten samý problém. Toto nemůže být žádná náhoda. Vaše společnost to takto udělala záměrně s cílem okrast uživatele!

V mé e-mailové adrese jsem žádný takový uvítací e-mail z období 1.10.2018 kdy jsem si koupil na zkoušku 1 měsíc nenašel. Žádám vás o jeho znovuodeslání na mou e-mailovou adresu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.11.2018 17:30, před 6 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla na požadavek spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.11.2018 11:53, před 6 lety

ID: 178941673


Dobrý den.

Za účelem zasílání jakýchkoliv informací, potvrzení nebo dokumentů na Vaši emailou adresu, kontaktujte prosím náš Zákaznický servis na adrese:

zakaznickyservis@be2.cz

Nezapomeňte uvést Vaši registrovanou emailovou adresu jako referenci na Váš profil, aby bylo možné Váš profil identifikovat.

Děkujeme za pochopení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.11.2018 13:40, před 6 lety


Pavel Večeřa

Ikdyby jste mi tehdy poslali ten e-mail, který jsem ale nikde nenašel, stejně jste porušili zákon tím, že jste mě jasně a srozumitelně neinformovali ještě před závaznou registrací. Tuto ZÁSADNÍ informaci jste schovali šedým písmem na šedém pozadí.

viz vyjádření dTestu:
Společnost smí smlouvu prodloužit jen za předpokladu, že o tom uživatele jasně a srozumitelně informuje ještě před závaznou registrací. Jinak nemá právo účtovat si další poplatky.

Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Platební stránka sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.

Proto požaduji vrácení peněz.


Vaše pofiderní společnost spoléhá na to, že si toho naprostá většina uživatelů nevšimne, viz stovky dalších uživatelů řešících tady ten samý problém. Toto nemůže být žádná náhoda. Vaše společnost to takto udělala záměrně s cílem okrast uživatele!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.11.2018 13:31, před 6 lety

ID: 178941673


Dobrý den,

dle našich informací Vás již v uvedené záležitosti kontaktovalo Zákaznické centrum be2.

V případě nejasností se můžete opětovně obrátit na:

zakaznickyservis@be2.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.11.2018 20:40, před 6 lety


Pavel Večeřa

Žádnou další komunikaci jsem z vaší strany nezaznamenal.
Stále čekám na vaše vyjádření k mému předchozímu postu.
Očekávám vrácení peněz, služby vaší společnosti jsem od 1.11 přestal využívat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.11.2018 09:23, před 6 lety

ID: 178941673


Dobrý den.


V souladu s informacema na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolil a uhradil a a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace po realizaci platby, je členství v případě, že není vypovězeno, prodlouženo na celé členské období, ve Vašem případu jde o období 3 měsiců.

Realizace Výpovědi Prémiového členství slouží výhradně k zastavení jeho prodloužení po vypršení stávajícího Prémiového období, nikoliv k navrácení (části) poplatku za stávající členství – v případě potřeby prosím zkontrolujte také Všeobecné obchodní podmínky be2, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce a také přímo v jejich uživatelském profilu.

Z tohto důvodu předplacené období nemůže být zkráceno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.11.2018 10:06, před 6 lety


Pavel Večeřa

Asi neumíte číst, tak vám to posílám ještě jednou.

Ikdyby jste mi tehdy poslali ten e-mail, který jsem ale nikde nenašel, stejně jste porušili zákon tím, že jste mě jasně a srozumitelně neinformovali ještě před závaznou registrací. Tuto ZÁSADNÍ informaci jste schovali šedým písmem na šedém pozadí.

viz vyjádření dTestu:
Společnost smí smlouvu prodloužit jen za předpokladu, že o tom uživatele jasně a srozumitelně informuje ještě před závaznou registrací. Jinak nemá právo účtovat si další poplatky.

Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Platební stránka sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.

Proto požaduji vrácení peněz.


Vaše pofiderní společnost spoléhá na to, že si toho naprostá většina uživatelů nevšimne, viz stovky dalších uživatelů řešících tady ten samý problém. Toto nemůže být žádná náhoda. Vaše společnost to takto udělala záměrně s cílem okrast uživatele!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.12.2018 14:27, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.