Společnost


Electro World s.r.o.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 62 stížnostech.

#27578Neuznama reklamace iPhone 7

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 měsíců 2 dny 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.11.2018, před 6 lety

David Vácha

Znění stížnosti

Dobry den.

Na prodejnu v Butovicich jsem prinesl svuj iPhone k zarucni oprave kvuli mechanicke zavade power tlacitka. Byl se mnou sepsan protokol a vse probehlo v poradku.

Po 20-ti dnech jsem byl prodejnou kontaktovan ze si mohu telefon vyzvednout, ale ze neprobehla zarucni oprava. Na prodejne mi bylo sdeleno, ze Apple nemohl provest zarucni opravu, kvuli zjistene interni modifikaci, neautorizovanemu zasahu. Nemel bych duvod telefon davat nekam na opravu, kdyz byl v zaruce. A o tom ze jsem provedl onu interni modifikaci mi nikdo do dnesniho dne nedal ani dukaz. Navic se mi Electro World pokusil vratit telefon, ktery byl po vyzkouseni nefunkcni (nelze zapnout, nereaguje). Logicky jsem telefon neprevzal a nechal poslat zpet do iOpravny ze nesouhlasim s vyjadrenim a ze je telefon nepouzitelny.

Resil jsem i s centralou Applu kde mi rekli, ze bohuzel nemohou pomoci. U nich byl telefon shledan jako modifikovany a vubec ho nerozebirali a poslali zpet do iOpravny a ta telefon predala do Electro Worldu.

Electro Wordl ani iOpravna mi tvrdi a obvinuji me ze jsem provedl interni modifikaci ci neautorizovany zasah a mam smulu.

Vidim zde jednoznacne pochybeni u vsech trech stran, Apple ze neni schopen urcit jak a kym byla provedena modifikace, iOpravna ktera tvrdi ze pouze preposila a take od toho davaji ruce pryc a samozrejme Electro World, ktery se o to nedokaze postarat pro zakaznika a snazi se mi vratit telefon nefunkcni a ve stavu, ve kterem pri predani nebyl.

Nyni jsem v situaci kdy budu resit pres soudniho znalce a uvidime, jak dopadne dal.

Kazdopadne je to od Electro Worldu dost ubohe a neprofesionalni ze toto nechavaji jen tak kdyz se jedna o zarizeni v porizovaci hodnote pres 20 tisic korun, ktere mi poskodili a v zivote si od nich uz nic nekoupim.


Produkt

Apple iPhone 7 32gb black


Požadované řešení

Odstoupeni od smlouvy a vraceni penez. + kdyz na to dojde, proplatit naklady na soudniho znalce, popr. pravnika.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2018 14:22, před 6 lety

Je nutné posoudit, zda se prodejce vypořádal se zákonnou domněnkou uvedenou v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Ten stanoví, že vady, které se projevily do 6 měsíců od převzetí věci, existovaly již v okamžiku převzetí. Prodejce se pak odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení např. o nedodržení zásad zacházení s věcí, ale ideálně prokázání opaku znaleckým posudkem. Pouhé poukázání, obecné tvrzení tedy za vyřízení považovat nelze, s odkazem na § 2161 občanského zákoníku může spotřebitel nadále trvat na řádném vyřízení reklamace v zákonné lhůtě 30 dnů od uplatnění.

Jiný případ bude, jestliže od převzetí zboží uplynulo více jak 6 měsíců. V takovém případě je na spotřebiteli prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.11.2018 10:01, před 6 lety

Dobrý deň,
spoločnosť EW sa riadi pri vybavovani reklamácií odborným posúdením autorizovaného servisu, ktorý vyhodnotil tovar ako tovar v stave nezlučiteľnom so záručnými podmienkami výrobcu (zásah neautorizovanej osoby).
Spoločnosť EW nevie identifikovať miesto/čas vzniku tohto stavu nakoľko tovar ako predmet kupy bol zákazníkom prevzatý bez výhrad v originál nepoškodenom balení.
Zákazník má plné právo využiť službu súdneho znalca v obore za účelom vyhotovenia znaleckého posudku, ktorý môže rozporovať pôvodné servisné vyjadrenie, pričom servisné vyjadrenie nerozporuje vadu tovaru nakoľko tovar nebol v stave odborného posúdenia (diagnostiky), pretože nesplňa podmienky výrobcu k samotnej diagnostika v rámci záruky.

Prosim o doplnenie čísla reklamácii, aby spoločnosť EW mohla spraviť ešte jeden pokus s výrobcom pri dojednaní výnimky, pripadne iného riešenia v prospech zákazníka aj napriek porušeným záručným podmienkam.

Ďakujeme za doplnenie.

S pozdravom

Electro Wordl

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.11.2018 20:48, před 6 lety


David Vácha

Dobry den,

jsem rad, ze jsem se po 22 dnech dockal odpovedi.

Cislo reklamace: R000250979

Dovolte, abych tu rozvedl co se delo dale.

Po dalsim neuspesnem jednani s prodejnou EW v Butovicich, jsem byl nucen si telefon vyzvednout, jelikoz mi vas arogantni vedouci smeny vysvetloval, ze se telefon uz nikam na posouzeni posilat nebude (ze se tak proste rozhodli) a ze mi bude nasledujici mesic uctovane skladne, ktere pokud nezaplatim, bude telefon zlikvidovan (to urcite kdyz je to jediny dukaz), takze jsem byl v podstate donucen si telefon prevzit.

Rozhodl jsem se tedy, ze budu resit s iOpravnou a Applem sam. Samozrejme mi iOpravna pokazde tvrdila ty same reci o interni modifikaci (aby ne, kdyz to cele slo od nich) a v poslednim protokolu od nich bylo uvedeno, ze oprava telefonu neni mozna ani placenou formou. Jako opravdu? A stale mi nekdo bude tvrdit ze si za to muzu sam? Tudiz mi zbylo spojit se primo s Apple spolecnosti. Po mnoha hodinovych telefonatech s Apple supportem v Irsku, mi bylo od nekolika lidi receno, ze mi bohuzel nepomuzou a ze to musim resit s prodejnou, kde jsem telefon kupoval (to jsem samozrejme vedel, jen jsem doufal ze mi pomuzou vic jak Electro World). Bylo mi Applem doporuceno, si telefon prevzit a dat ho na diagnostiku do jakehokoli autorizoaneho servisu/prodejny Apple (v mem pripade nejblize iWant Smichov).

Telefon jsem do iWantu privezl ihned po vyzvednuti v EW. Technikem mi bylo sdeleno, ze diagnostika zarizeni pres kabel nelze provest, protoze je telefon absolutne nefunkcni (velke prekvapeni) a ze pokud budu chtit (samozrejme za poplatek) tak muzou telefon rozebrat a zjistit vice. Takze jsem se logicky rozhodl pro rozebrani, protoze co uz s tak nefunkcnim telefonem vice delat. Muzu Vam rici, ze i sam technik byl zaskocen, jakym zpusobem a jak moc byl telefon poskozeny.

Vyjadreni technika: V telefonu byl nalezen neautorizovaný zásah. V zařízení byl
nalezen uvolněný šroubek (jedná se o šroubek který se běžně
používá v zařízeních značky Apple, avšak není zřejmé, zda šroubek
pochází přímo z reklamovaného zařízení), na zařízení je poškozen
kabel antény a utrhlý flex kabel od home buttonu. Flex kabel od
baterie je posunutý a baterie byla odpojená.

Onen nalezeny Apple sroubek, ktery v zarizeni nikde nechybi a je tam navic, jsem si tam take hodil asi sam. Telefon mam od te doby doma. Kvuli rozsahlym poskozenim nefunkcni samozrejme.

Prijde mi naprosto nevhodne, ze situaci stale neberete vazne, i kdyz je tu jeden zasadni fakt, a to, ze jsem telefon predaval funkcni a vratil se mi absolutne nefunkcni a pokud bych ho timto zpusobem ja "modifikoval", nemohl bych ho v zivote predat funkcni! To nikdo neresi, ale stale se tu budete ohanet "interni modifikaci" ci "neautorizovanym zasahem", kterou beztak napsala iOpravna a vy mi akorat pisete, jak je pro vas vyjadreni servisu svate a nic s tim nemuzete udelat.

Sam na sve naklady jsem musel nechat telefon diagnostikovat, resit dale s iOpravnou a Applem.

Timto bych Vas chtel poprosit o konecne prosetreni cele zalezitosti.

Dekuji.

Vacha.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2018 16:01, před 6 lety

Jestliže se zařízení, které bylo do reklamace předáno funkční, vrátilo z reklamace nefunkční, mohlo dojít k poškození věci v průběhu reklamačního řízení. V takovém případě má spotřebitel kromě nároků z vad také právo na náhradu škody na převzaté věci dle § 2944 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.12.2018 13:18, před 6 lety

Dobrý deň,
Spoločnosť ElectroWorld trva na vybaveni a to opodstatneným a odôvodneným zamietnutim reklamacii R000247247 aj R000250979, ktoré boli riadne vybavene a odborne posudene autorizovaným servisom iOpravna. a to z dovodu internejmodifikacie zariadenia, ktora je potvrdena aj výrobcom. (výrobca bol autorizovaným servisom iOpravna oslovený za účelom výlučenia akéjkoľvek domnienky a spochybňovania odborného posúdenia).

P.S. dTest - zariadenie bolo uz do prvej reklamácii R000247247 odovzdané ako nefunkčné s nahlásenou vadou zákaznikom: "i špatně reagovalo zamykací tlačítko a preskalo ve sluchátku" a práve pri vybavovaní tejto reklamácii bol zistený stav internejmodifikacii.

Dakujem.

s pozdravom

Mgr. Ingrid Weintragerová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.12.2018 18:23, před 6 lety


David Vácha

Dobrý den,

já jsem žádné vyjádření výrobce o interní modifikace nedostal. Jediné vyjádření poslala iOpravna. Já sám jsem s výrobcem celou věc několikrát řešil, a správně jsem byl odkázán na Electro World, který by měl celou záležitost vyřešit, takže kde je jaké potvrzení výrobce o interní modifikaci? Nikdo mi nebyl schopný interní modifikaci podrobně vysvětlit/dokázat. Musel jsem nechat zařízení na vlastní náklady diagnostikovat u jiného autorizovaného servisu, kde bylo zjištěno výše zmíněné.

Na základě jakých fakt píšete, že byl telefon předán již nefunkční při prvním uplatnění reklamace? Chcete mi tvrdit, že Vám pro takové posouzení stačí informace: "špatně reagovalo zamykací tlačítko a praskalo ve sluchátku"? Předpokládám, že by obsluha prodejny napsala do protokolu v kolonce stav telefonu při prvním předání, že je telefon nefunkční, ale nic takového se v protokolu nepíše.

Zařízení mi má být v případě zamítnutí reklamace vráceno v původním stavu, v jakém bylo předáno do opravy, což nebylo, jelikož nyní je nefunkční a je to DOPLNĚNO až ve druhém protokolu a to vetou: "po vrácení ze servisu nejde MT zapnout".

Díky.

Vácha

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2018 10:30, před 6 lety

Stížnost tedy přeřazujeme zpět na společnost, aby měla možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2019 13:00, před 6 lety

Na základě žádosti společnosti stížnost znovu otevíráme a přeřazujeme na společnost, aby měla možnost vyjádřit se.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.3.2019 08:59, před 6 lety

Dobrý deň,
v mene spoločnosti ElectroWorld informujem o ukončení a vysporiadaní spotrebiteľského sporu a to odstúpením od KZ. Spotrebiteľ bol vyzvaný (touto cestou výzvu súčasne potvrdzujeme a vyzývame) k osobnému navštíveniu príslušnej predajne ElectroWorld, za účelom dovybavovania. Podmienkou je odovzdanie tovaru - kompletne s príslušenstvom, originál predajný doklad.
Ďakujem a verím, že spôsob dovybavovania je pre spotrebiteľa prijateľný a povedie k obojstrannej spokojnosti.

S pozdravom.

Ingrid Weintragerová, manažér oddelenia reklamácii.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.3.2019 13:34, před 6 lety


David Vácha

Dobry den,

dekuji.

Prave se chystam na pobocku Praha Zlicin.

Predpokladam, ze mi budou vyplacene i vicenaklady spojene s neuznanou reklamaci a to (diagnostika v iWantu 350,- a za znalecky posudek 3 630,-).

Diky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.4.2019 07:45, před 6 lety

Dobrý deň,
verím, že ukončenie a celkové vybavenie viedlo k Vašej spokojnosti.
Prajem v mene spoločnosti ElectroWorld všetko dobre.

Ďakujem.

S pozdravom

Ingrid Weintragerová, manažér oddelenia reklamácií

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
5.4.2019 08:27, před 6 lety


David Vácha

Hodnocení: