Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Vážení,
jsem velmi nespokojena s Vašimi službami, jež poskytujete v České republice. Přes internet jsem si u Vás objednala postel, stůl a další zboží, které mi mělo být dnes (2.11.) dodáno (číslo objednávky 998869358). Prostřednictvím e-mailu jsem Vás požádala, zda by bylo možné doručit zboží o jeden dříve (1.11.) a Vy jste mi potvrdili, že je to možné. To mohu prokázat za pomoci e-mailu, který jsem od Vás obdržela. Nějaký Váš pracovník mi taktéž volal, abych mu změnu doručení zboží potvrdila. Bohužel jsem na dodání zboží dne 1.11. čekala marně (téměř 4 hodiny), nikdo nedorazil.
Dnes jsem celkem 3x volala na Vaši zákaznickou linku a obdržela jsem 4 různé verze vysvětlení:
1) V systému není uvedeno, že by došlo ke změně data doručení
2) Doručovatel mi měl včera údajně volat, ale já jsem nebrala telefon, proto mi nemohl zboží doručit
3) Nikdo mi nevolal, proto mi zboží bude dodáno až dnes
4) A nakonec mě bylo pracovníkem Vaší zákaznické linky oznámeno, že nejsou schopni zboží dnes dodat, proto bude zboží doručeno až 7.11.!
Zaplatila jsem 900 Kč (více než 30 EUR) za dodání zboží a nyní si nemohu být jistá ani tím, zda mi zboží dne 7.11. bude skutečně doručeno. Nevím, jaké verzi vysvětlení od Vašich pracovníku mohu věřit.
Velmi bych ocenila, pokud byste se celou věci začali zabývat a dali mi nějakou zpětnou vazbu, jak budete tento problém řešit.
Ráda bych obdržela kompenzaci za pozdní dodání zboží
|
Tweet |
Prodávající je povinen dodat zboží v čase ujednaném ve smlouvě. Pokud tak neučiní, porušil svou smluvní povinnost a v takovém případě odpovídá za škodu, která spotřebitelce vznikla v důsledku prodlení prodávajícího. Žádá-li spotřebitelka náhradu škody, musí prokázat, že jí škoda vznikla, a že existuje příčinná souvislost mezi vznikem škody a porušením smluvní povinnosti ze strany prodávajícího.
Pokud by se prodávající zavázal, že zboží bude expresně doručeno, musí toto splnit. Není-li tomu tak, vrátí podnikatel spotřebitelce peněžní prostředky, které musela za tuto službu zaplatit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Kdyby společnost slibovanou službu vůbec neměla v úmyslu poskytnout a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na její služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou.
Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Dobrý den, pokusili jsme se najít Vaši reklamaci v našem interním systému. Bohužel jsme našli pouze Vaši objednávku na dopravu. Prosím, pokud chcete podat reklamaci, kontaktujte naše Kontaktní centrum IKEA:
IKEA.info@IKEA.com, popřípadě na telefonu +420 234 567 890. S pozdravem
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.