Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zdravím,
od začátku října jsem doma, kvůli pracovní neschopnosti.
Očekávala jsem asi 10 balíčků. Ani u jednoho mi nepřišla zpráva, že mi ji budou doručovat ani že mám něco na poště. Každý týden se proto vydávám na poštu, jestli náhodou nemám balíček k vyzvednutí a heleďme, vždy tam na mě nějaký čeká aniž bych o tom věděla.
Když už se vám nechce zvonit, tak alespoň dávejte oznámení do schránky nebo napište sms nebo email. Proto na těch balících tyhle informace jsou. Teď ani nevím, jestli jsem nějaký balík neprošvihla, protože mi jich ještě pár chybí.
Nejhorší je, že moje balíčky mohou být na třech různých poštách. Opravdu není mojí povinností všechny pošty obvolávat.
Weberová
Praha 3
Povinnost pošty oznamovat balíčky, které si máme vyzvednout na poště.
Žádám o větší pečlivost a důraz na plnění vašich služeb. Určitě dostáváte takovéhle stížnosti každý den, tak proč se nic neděje?
Chci jen dostat svůj balík, který mi, bohužel, musí jít přes vás, protože u některých firem není možnost si vybrat jinou formu dodání, a protože to máte v popisu práce.
Doteď nechápu, proč nelze vyhledávat balíky podle jména přes vaše stránky, protože se často (teď už dost často) ke kódu balíku opravdu nemám jak dostat.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman