Počet nahlášených stížností: | 641 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 24. 10. 2018 (doručena 26. 10. 2018) jsem reklamovala vyúčtování služeb elektronických komunikací - hovorného v roamingu, s kterým nemohu souhlasit, neboť mi bylo mylně zpoplatněno volání do sítě T-mobile v rámci EU roamingu (volala jsem ze Španělska), které jsem měla mít podle mého tarifu bezplatné, o čemž mne informovala i SMS: "Vítejte ve Španělsku. I tady máte hovory, SMS a MMS za ceny, jako když doma voláte nebo píšete na čísla mimo T-mobile...". Mám tarif, kde mám volání do sítě T-mobile zcela zdarma a do jiných sítí balíček 100 minut. Po obdržení vyúčtování, kde mi byly zpoplatněny i některé hovory do sítě T-mobile a hovory mimo síť ještě před vyčerpáním balíčku 100minut, jsem navštívila pobočku T-mobile v Zábřehu na Moravě, kde mě její pracovník informoval o tom, že v zahraniční se neúčtuje podle tarifu, jak jej mám v Česku. Tomu opravdu nerozumím, z toho důvodu jsem dne podala reklamaci vyúčtování, načež tato mi bylo zamítnuta s odůvodněním, že "Vzhledem k tomu, že mimo síť T-mobile máte jednotky omezené (máte balíček 100 minut), je účtování v pořádku, souhlasí s informací v SMSce. Z těchto důvodů Vaši reklamaci považuji za neoprávněnou.." Tato odpověď vůbec nevysvětluje, jak je možné že mi účtovali i hovory, které jsem měla mít bezplatné.
Požaduji vrácení přeplatku z vyúčtování
|
Tweet |
Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí v oblasti elektronických komunikacích Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Spotřebitelka může také žádat náhradu škody, která jí vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.
V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitelka do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.