Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Přes uvedený obchod jsme si objednali níže uvedený produkt, který byl hned po přijetí nefukční. Po několika marných pokusech o zprovoznění a po poradě s odborníkem jsme ho poslali k 1. reklamaci, kdy už jsme vlastně věděli, že NTB je oficial neopravitelný, má zaheslovaný Bios, HDD a nejspíš byl prý někde jako výstavní kus! Prodejce reklamaci neuznal a vrátil nám výrobek zpět s uvedenými vadami vypsanými na reklamačním listě a že pokud s tímto nesouhlasíme, máme ho poslat zpět k opětovné reklamaci a přezkoumání! Samozřejmě jsme nesouhlasili a zkusili kontaktovat sami opět telefonicky i emailem Lenovo servis, kde mi byla zaslána odpověď od dalšího odborníka s tím, že heslo do Biosu nelze odstranit, že z výroby oni tam žádná hesla nedávají a že se máme obrátit na prodejce a požadovat výměnu zařízení nebo vrácení kupní ceny! Proto jsme znovu NTB zabalili a poslali ke 2. reklamaci, ale bohužel stejná odezva, nikdo nás neposlouchá a nikdo s tím nechce nic mít. Znovu to zkoumali, prý nejde o záruční vadu a poslali nám cenovou nabídku na opravu ve výši, která je 15 990,-. To snad ani nemyslí vážně?! Takže jsme samozřejmě nesouhlasili s opravou, vždyť výrobek, který jsme nikdy neuvedli do provozu, protože má závady jaké má. Přišel nám tedy poštou zpět a my se asi na něj budeme jen dívat, protože podle prodejce došlo k závadám nesprávným zacházením!
notebook Lenovo Legion Y520-15IKBN i5-7300HQ, 6GB, 1TB, 15,6", Full HD, bez mechaniky, nVidia GTX 1050, 2GB, BT, CAM, DOS-černý za 16 989,- Výrobní číslo: pf0vy5rs, č. modelu LNV80WK00X6CK
Vypadá to jako neřešitelné, ale věříme, že snad existuje spravedlnost a že by internetový obchod Kasa cz, který má plno spokojených zákazníků a kladných recenzí, nebude posílat nefukční výrobky a když už k tomu dojde, měl by řešit reklamace úplně jinak. My už nevíme, jak to jinak řešit, proto se obracíme na vás a doufáme, že nám prodejce výrobek vymění nebo vrátí peníze zpět!
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.