Společnost


ENVONA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:139
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#27604Pokuta a odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 20 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.11.2018, před 6 lety

Věra Středoivá

Znění stížnosti

Dne 3.1.2018 jsem podepsala po nátlakovém jednání obchodního zástupce firmy Envona přihlášku k výběrovému řízení s tím, že mi bude přihláška zaslána poštou. Dne 31.ledna 2018 mi bylo sděleno, že novým dodavatelem je firma CENTROPOL ENERGY, a.s. S touto firmou jsem ukončila smluvní vztah (dodávky ještě nebyly uskutečněny). Dne 26. května jsem obdržela dopis o maření plnění
přihlášky s vyčíslením pokuty 3000,- Kč. Dne 1.6.2018 jsem odeslala dopis s tím, že z důvodu nekalého nátlakového jednání firmy nebudu uvedenou pokutu hradit. Rovněž jsem žádala o ukončení smluvního vztahu a plné moci. Dne 30. května 2018 mi byla po telefonické domluvě zaslána podepsaná smlouva. Protože jsem smlouvu neměla k dispozici, ani jsem nebyla obchodním zástupcem seznámena s možností odstoupení od smlouvy ve stanovené lhůtě. Na výše uvedený dopis jsem dosud nedostala odpověď. Dne 12.10.2018 jsem obdržela dopis, vyúčtování smluvní pokuty ve výši 3000,- Kč, kde jsem byla zároveň upozorněna že smluvní vztah založený přihláškou a odvolání plné
moci zůstává nedotčen. 16.10.2018 jsem se odvolala proti vystavení smluvní pokuty. V odpovědi z 23.10.2018 my bylo sděleno, že námitky nebyly shledány jako důvodné a na vyúčtování smluvní pokuty nadále trvají.
O řešení sporu požádám energetický regulační úřad.






vyčíslením pokuty ve výši


Produkt

smlouva 1070301201801


Požadované řešení

Způsob ukončení smlouvy v případě, že společnost na písemné ukončení nereaguje, ( na dopis neodpovídá, telefon nezvedá,
podepsaná smlouva byla předána po urgenci a po ukončení doby ve které bylo možné provést ukončení)
Řešení smluvní pokuty


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2018 11:25, před 6 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Pokud však poskytne podnikatel poučení dodatečně, začne běžet od tohoto okamžiku ona 14denní lhůta. Oznámení o odstoupení by mělo mít písemnou formu a být zasláno podnikateli na adresu uvedenou v poučení. Podstatné je, že pro dodržení lhůty pro odstoupení stačí, bylo-li oznámení nejpozději poslední den lhůty odesláno.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.12.2018 23:37, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.