Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Dobrý den,
Chci podat spíše podnět na společnost Kaufland. Jedná se o to, že jsem v Kauflandu zakoupila balené vakuované maso, cena za kilogram činila 135 Kč za kilogram. Vybrala jsem si krabičku, která nám váhově i obsahově vyhovovala a také jsem hledala takovou krabičku, aby cena nepřesáhla tak 80 Kč. Jedna z nich stála 70 Kč a nějaké drobné. Na pokladně mi bylo namarkováno cena za kilogram 188 Kč za kilogram. Tudíž ta krabička byla za 101 Kč. Účtenku, kterou si vždy bereme a také většinou kontrolujeme, jsem tentokrát nezkontrolovala. Takže jsem to zjistila až doma. Rozčílilo mě to a byla jsem rozhodnutá nechat si vrátit částku téměř 30 Kč. To jsem poté i udělala. U info stánku nikdo zrovna nebyl, což chápu, každý musíme na WC a podobně. Poté se zde objevil člen security, který mi spolu s příchozím zaměstnancem po výkladu mého podnětu vysvětlil, že je vše v pořádku. Nemohla jsem tomu věřit. A ptám se prosím? Nebudu citovat, ale odpověď zhruba zněla takto: Ale paní to je všechno v pořádku. Cena na balíčku masa je pouze orientační a vy se podle ní nemůžete řídit. Řídit se musíte cedulkou na regálu. Načež odpovím, že ta musí být přece stejná, jako ta na obalu (rozumíme si cena za kilogram). Dozvěděla jsem se dále, že ceny masa se neustále mění, a proto není možné každou krabičku opravovat pořád dokola. Tak jsem se rozčílila a řekla jsem, ať tedy někde na viditelné místo dají výstrahu: Dávejte si pozor, cena nemusí odpovídat, je pouze orientační. Na to mi bylo odpověděno, že za 6 let fungování jsem si toho ještě nestihla všimnout. Když jsem to povykládala jiným lidem z okolí, každý se divil a řekl, že ničeho takového si nevšiml. Pán mi nadále sdělil, že se to děje i na vahách u ovoce a zeleniny. Zajímavé je, že když jde cena dolů není problém krabičku viditelně označit červeným kolečkem. Ale naopak to nejde? Jeden z následujících dnů jsme Kaufland navštívili a všimli si, že ceny odpovídají, cena za kg na krabičce je stejná jako cena za kg uvedená na regálu. Takže v pořádku. Až u jednoho druhu masa tuším plátky, které jsem předtím zakoupila, jsme cenu nenašli na regálu. Chyběl štítek. Takže ať mi nikdo neříká, že to co mi tam vykládali je pravda. Kauflandu chybí i čtečky zboží. S naším balíčkem to dopadlo tak, že jsem ho celý vrátila a chtěla jsem zpět peníze s tím, že za tuto cenu ho nejsem ochotná koupit. V tom mi bylo vyhověno. V žádosti o vrácení pouhého rozdílu jsem neuspěla.
jednalo se o vakuované vepřové maso
jednoznačně shoda ceny masa za kilogram na krabičce i na štítku na regálu
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Vážená zákaznice, děkujeme za Váš podnět.
Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na service@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, těší mě zájem dtestu pomáhat a zároveň ochota Kauflandu vyslechnout a dořešit podněty podané od zákazníků. Já si jen přeji, aby jak váhy u zeleniny a ovoce ukazovaly stejné údaje na cenovce, vysačkách. A totéž u mého případu s vakuovaným baleným masem. Zákazník nesmí být klamán. Stát se to může, ale v tom případě musí zaměstnanci vědět, jak tento problém řešit ke spokojenosti zákazníka a ne podávat klamavé informace a tím pádem vézt se zákazníkem rozhovor na úrovni a ne formou zesměšņování. Četla jsem více takových stížností, kde snad už došlo v dotyčných obchodech také k nápravě. Proto doufám, že bude nebo už dokonce byl vyřešen tento problém na všech pobočkách. Děkuji za odpovědi.