Společnost


ČEZ, a. s.

Počet nahlášených stížností:79
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#27612Vstup na soukromý pozemek bez předchozího ohlášení po násilném vniknutí

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 hodin 2 minuty

Detail stížnosti

Publikováno
04.11.2018, před 6 lety

Petr Vítek

Znění stížnosti

Počátkem roku 2018 jsme od ČEZ Distribuce obdrželi "Seznámení vlastníka nemovitosti s dokumentací stavby a oznámení vstupu na pozemek". Název stavby byl "Místek Piskořova obnova NNv, NNk".Projektant Elektro-projekce Ostrava uváděl, že dojde k výměně nadzemního vedení, sloupu, přípojky a pojistkové skříně na našem pozemku par. č. 4792 a 4793/1 v Místku. Písemný souhlas jsme zaslali poštou. Jaké bylo naše překvapení, když mi dne 2.11.2018 volal otec s tím, že na našem oploceném pozemku kopou dělníci 20m příkop hluboký cca 50 cm, do něhož uložili zemnící pásek od sloupu. Aniž by kdokoliv zavolal, napsal... Na náš pozemek se dostali tak, že jim otevřel zaměstnanec ČEZu poté, co vyháčkoval jazýček 1,6 m vysoké branky.
Stěžujeme si na 2 věci:
1. neoprávněný vstup vniknutím na náš pozemek bez předchozího oznámení
2. provedení prací nad rámec souhlasu a projektu, který nám byl zaslán.
Petr a Markéta Vítkovi.


Požadované řešení

Požaduji omluvu a postih odpovědného zaměstnance.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2018 08:36, před 6 lety

Provozovatel přenosové soustavy a provozovatel distribuční soustavy mají podle energetického zákona právo vstupovat a vjíždět na cizí nemovitosti v souvislosti se zřizováním, obnovou a provozováním přenosové soustavy. Dále mají právo odstraňovat a oklešťovat stromoví a jiné porosty, provádět likvidaci odstraněného a okleštěného stromoví a jiných porostů ohrožujících bezpečné a spolehlivé provozování zařízení přenosové soustavy v případech, kdy tak po předchozím upozornění a stanovení rozsahu neučinil sám vlastník.

Provozovatelé přenosové nebo distribuční soustavy jsou povinni při výkonu výše uvedených činností co nejvíce šetřit práv vlastníků dotčených nemovitostí a vstup na jejich nemovitosti jim oznámit. Po skončení prací jsou povinni uvést nemovitosti do předchozího stavu, a není-li to možné s ohledem na povahu provedených prací, do stavu odpovídajícímu předchozímu účelu nebo užívání dotčené nemovitosti a bezprostředně oznámit tuto skutečnost vlastníku nemovitosti.

Nesplnila-li společnost některou ze svých zákonných povinností, má spotřebitel možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).

Společnost ČEZ, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.