Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Počátkem roku 2018 jsme od ČEZ Distribuce obdrželi "Seznámení vlastníka nemovitosti s dokumentací stavby a oznámení vstupu na pozemek". Název stavby byl "Místek Piskořova obnova NNv, NNk".Projektant Elektro-projekce Ostrava uváděl, že dojde k výměně nadzemního vedení, sloupu, přípojky a pojistkové skříně na našem pozemku par. č. 4792 a 4793/1 v Místku. Písemný souhlas jsme zaslali poštou. Jaké bylo naše překvapení, když mi dne 2.11.2018 volal otec s tím, že na našem oploceném pozemku kopou dělníci 20m příkop hluboký cca 50 cm, do něhož uložili zemnící pásek od sloupu. Aniž by kdokoliv zavolal, napsal... Na náš pozemek se dostali tak, že jim otevřel zaměstnanec ČEZu poté, co vyháčkoval jazýček 1,6 m vysoké branky.
Stěžujeme si na 2 věci:
1. neoprávněný vstup vniknutím na náš pozemek bez předchozího oznámení
2. provedení prací nad rámec souhlasu a projektu, který nám byl zaslán.
Petr a Markéta Vítkovi.
Požaduji omluvu a postih odpovědného zaměstnance.
|
Tweet |
Provozovatel přenosové soustavy a provozovatel distribuční soustavy mají podle energetického zákona právo vstupovat a vjíždět na cizí nemovitosti v souvislosti se zřizováním, obnovou a provozováním přenosové soustavy. Dále mají právo odstraňovat a oklešťovat stromoví a jiné porosty, provádět likvidaci odstraněného a okleštěného stromoví a jiných porostů ohrožujících bezpečné a spolehlivé provozování zařízení přenosové soustavy v případech, kdy tak po předchozím upozornění a stanovení rozsahu neučinil sám vlastník.
Provozovatelé přenosové nebo distribuční soustavy jsou povinni při výkonu výše uvedených činností co nejvíce šetřit práv vlastníků dotčených nemovitostí a vstup na jejich nemovitosti jim oznámit. Po skončení prací jsou povinni uvést nemovitosti do předchozího stavu, a není-li to možné s ohledem na povahu provedených prací, do stavu odpovídajícímu předchozímu účelu nebo užívání dotčené nemovitosti a bezprostředně oznámit tuto skutečnost vlastníku nemovitosti.
Nesplnila-li společnost některou ze svých zákonných povinností, má spotřebitel možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost ČEZ, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.