Počet nahlášených stížností: | 788 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den, mám stížnost na paní pokladní v Lídlu (prodejna Cheb, 4.11.2018, kolem půl desáté ráno ), která mi odmítla vzít dvou tisícovou bankovku s tím že buď zaplatím menšími penězmi nebo mi nic neprodá. Po hádce s ní mi to nakonec vzala ale s věcma na pokladně ze vzteku házela. Nejsem si vedoma ze by bylo někde specifikováno kterými bankovkami se dá platit. Děkuji.
Napomenutí personálu- toto chování není akceptovatelné (Lídl v Chebu je proslulý takovýmto chováním personálu) a řádné cvičeni jak se k zákazníkům chovat (lidé tam chodí nakupovat a za zboží platí, nikoliv tak krást).
|
Tweet |
Tuto problematiku upravuje zákon č. 136/2011 Sb., o oběhu bankovek a mincí. Konkrétně jeho § 5 odst. 1 stanoví pro každého povinnost přijmout tuzemské bankovky a mince bez omezení, ledaže je oprávněn jejich příjem odmítnout. Oprávnění odmítnout se vztahuje např. na platbu více než 50 mincemi v jedné platbě. Avšak zákonný podklad pro odmítnutí platby příliš velkou bankovkou neexistuje. Platební podmínky by mohl mít případně prodejce určitým způsobem regulován ve svých smluvních obchodních podmínkách.
Dobrý den paní Dangová,
je nám líto, že jste byla uvedena do nepříjemné situace. Naši zaměstnanci jsou oprávněni odmítnou pouze poničené nebo falešné bankovky, nikoliv však bankovky vyšší hodnoty. Děkujeme, že jste na nevhodné chování naší zaměstnankyně upozornila a ubezpečujeme Vás, že zjednáme nápravu v podobě opětovného školení pracovníků ohledně vstřícnosti k zákazníkům.
Ještě jednou se omlouváme a přejeme hezký den.
Lidl Česká republika
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.