Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#27624Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 21 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.11.2018, před 6 lety

Jana Tučková

Znění stížnosti

Dobrý den, jsem důchodkyně a je mi 63 let. Dne 12. října 2018 jsem jela vlakem
IC 515 Pendolino z Plzně Jižního předměstí do Ostravy Svinova a dále jsem
pokračovala do stanice Opava Východ. Koupila jsem si jízdenku na svou
důchodcovskou IN kartu 25% za 510,- Kč + 100Kč místenku za cestu tam a to samé
čili 610 Kč za cestu zpět. Ve vlaku Pendolíno, na úseku Plzeň - Praha, mi
průvodčí oznámila, že mám neplatnou kartu a že mi tudíž sleva neplatí. Musela
jsem jí doplatit 170,-Kč do plného jízdného + 40 Kč za nákup jízdenky ve vlaku.
Nic nepomohlo, že jsem se bránila, že jsem nikde neviděla ani neslyšela, že by
tato koupená karta na 3 roky neměla po jednom roce platit. Ještě byla
nepříjemná a hrozně spěchala. Doporučila mi, abych v Opavě kartu vrátila a
nechala si vyplatit zbylé dva zaplacené a nevyužité roky, abych neměla potíže
ještě při zpáteční cestě. To jsem tedy udělala a doplatila jsem dalších 170 Kč
do plného jízdného za zpáteční jízdenku. Zaplatila jsem tedy 170 + 170 + 40 =
380 Kč navíc, a přišla jsem o výhody IN 25 důchodce.
Zjišťovala jsem platnosti drážních karet a nikde jsem se nedočetla, že by karta
IN 25 důchodce byla zrušená. Můžete mi to nějak vysvětlit? A případně napravit
pochybení vaší paní průvodčí?
Ráda bych nadále využívala železnici k různým cestám. Mám nárok na nějakou
slevu jako důchodkyně, které ještě nebylo 65 let.
Můžete mi znovu zprovoznit mou kartu IN 25 důchodce? Nebo si teď kvůli vaší
průvodčí budu muset koupit novou mnohem dražší jízdenku?
Oskenované jízdenky i s doplatky přikládám.
S pozdravem Ing. Jana Tučková,

Stěžovala jsem si již u ČD. Poslali mi letáky o změnách slev u ČD, ale vždy označili odstavec, který se týká důchodců na 65 let. Odstavce, kde je psáno, že původní slevy zůstávají v platnosti vůbec neberou v úvahu. Ráda Vám pošlu celou korespondenci i s oskenovanými jízdenkami.
S pozdravem Ing. Jana Tučková


Produkt

IN Karta důchodce 25%, nikde není napsáno, že se se zavedením jiných slev ruší. Naopak je psáno, že se u těchto slev nic nemění.


Požadované řešení

Ráda bych využívala svou IN Kartu důchodce do původní doby platnosti. Prosím o její znovu zplatnění. Prostě aby platila i nadále, jak je to psáno ve vašich předpisech.
Dále požaduji vrátit 380 Kč (170 + 170 + 40), které jsem musela za cestu neoprávněně zaplatit.
170 Kč, které mi byly vráceny za zneplatnění Karty vám zase zaplatím.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2018 17:34, před 6 lety

Na webových stránkách společnosti (https://www.cd.cz/info/aktuality/-31126/) je uvedeno mimo jiné následující: "Do nových slev nejsou zahrnuti důchodci do 65 let a invalidní důchodci, pro ně nabízíme pořízení In Karty se slevovou aplikací IN 50 Důchodce" a dále "Máte aplikaci IN Senior? Stávající aplikaci IN Senior můžete i nadále využívat po celou dobu její platnosti, nebo se můžete rozhodnout pro její vrácení a my vám vrátíme poměrnou část, kterou nevyužijete."

Z uvedeného jasně nevyplývá, že by spotřebitelé, kteří v minulosti zakoupili a na dobu tří let aktivovali službu IN Senior, nemohli tuto službu dále využívat. Naopak z výše uvedených údajů je možné na základě jazykového výkladu dovodit, že si spotřebitelé mohou vybrat mezi tím, zda budou službu dále využívat nebo požádají o vrácení poměrné části peněžních prostředků, které na zakoupení služby vynaložili.

Pokud byly při nabízení služby opomenuty podstatné informace, které v dané souvislosti spotřebitelka potřebovala pro rozhodnutí ohledně koupě, což mohlo zapříčinit, že spotřebitelka učinila rozhodnutí ohledně zakoupení služby, které by jinak neučinila (zakoupila si jízdenku), mohly být naplněny znaky tzv. klamavého opomenutí, jež patří mezi zákonem o ochraně spotřebitele zakázané nekalé obchodní praktiky. Porušila-li společnost svou zákonnou povinnost (užívání nekalých obchodních praktik), odpovídá za škodu, kterou tím spotřebitelce způsobila. Spotřebitelka v takovém případě musí prokázat, že jí škoda vznikla a že existuje příčinná souvislost mezi jednáním společnosti a vznikem škody.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2018 12:38, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.