Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3. 11. 2018 jsem plánoval odjet vlakem ČD v 18:56 ze stanice Kropáčova Vrutice do Prahy. Na stanici jsem přišel včas, ale výlukový autobus náhradní dopravy odjel o dvě minuty dříve. Když jsem situaci konzultoval s výpravčí stanice, dala mi telefonní číslo na dispečera na společnost BusLine, která náhradní dopravu má zajišťovat. Tam jsem ovšem se stížností nepochodil. Naštěstí zhruba za 15 minut přijel náhradní výlukový autobus od Všetat - normálně se vlaky ve stanici Kropáčova Vrutice ale "křižují" v 18:56 - kterým jsem se dostal do Mladé Boleslavi v naději, že se do Prahy dostanu autobusem. V 19:40 ale na autobusovém nádraží tzv. "chcípnul pes." Díky manželce, která mi z domova na internetu našla spojení Mladá Boleslav město - Praha, jsem začal hledat stanoviště, z něhož by náhradní výlukový autobus měl odjíždět. Ve stanici Mladá Boleslav město žádná informace nebyla, osádka vlaku z Dobrovice mě poslala na informace na autobusové nádraží, které ovšem byly zavřené, na osvětleném panelu odjezdů autobusů na autobusovém nádraží žádná informace nebyla. Nakonec jsem po dlouhém hledání stanoviště autobusu našel a do Prahy se s dvouhodinovým zpožděním dostal. Vzteklý jako pes.
Žádám vás proto, abyste mi sdělili na základě údaje z GPS lokátoru řidiče autobusu BusLine ze stanice Kropáčova Vrutice v 18:56 dne 3. 11. 2018 příslušný údaj o jeho reálném odjezdu ze stanice Kropáčova Vrutice. Zároveň žádám, aby v zastávce Mladá Boleslav město byl přehledně uveden údaj o stanovišti výlukového autobusu, případně o uvedení této informace na panelu odjezdu autobusů na autobusovém nádraží.
Bohužel podobná situace se opakovala následující na trati Rakovník-Kladno. Zřejmě jsem si měl "vypít výlukový kalich hořkosti" až do dna. Měl jsem odjet ze stanice Nové Strašecí v 17:41 na Prahu. Na železniční stanici, kde opět chybělo jakékoliv označení, kde se nachází stanoviště výlukových autobusů, mě výpravčí nasměroval na zastávku "Železniční stanice" na rušné čtyřproudé neosvětlené komunikaci Rakovník-Praha, kterou jenom přejít na protilehlou zastávku je hazardování se životem. V 17:20, kdy jsem na zastávku dorazil, mi ale čekající střídající výpravčí ze stanice Nové Strašecí řekl, že na této zastávce "rychlíkový náhradní výlukový autobus" nestaví, že staví v zastávce "Palackého ulice," cca 2 km vzdálené, což jsem za 20 minut nemohl stihnout. Můžete mi říct, který debil toto opatření vymyslel? Čekal jsem na zastávce, odkud měl náhradní výlukový autobus odjíždět, ale ten zase odjel o 10 minut dříve, než uvádí jizdní řád vlaků. Co ti chudáci, kteří na zastávku přišli včas? To opravdu nemá obdoby.
Takový "šlendrián" se opravdu málo vidí.
Děkuji za odpověď.
Václav Proseč
Albánská 912/4
160 00 Praha 6
P.S.: Za 4 hodiny zbůhdarma promrhaného času bych si vydělal cca 1.500,- Kč. Kdo mi je zaplatí?
viz text
|
Tweet |
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.
A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Více informací nalezne spotřebitel na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.