Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dnes jsem si převzal "opravený" notebook ze servisu.
Stav zařízení před odesláním do servisu:
Notebook šel zapnout, nenabíjel v zapnutém stavu.
Stav zařízení po vrácení z opravy:
Notebook nejde zapnout, baterie úplně vybitá.
Při připojení nabíječky se cyklicky notebook snaží zapnout!
viz: odkaz na video
https://youtu.be/IRJVQnwmYCs
Vyjádření ze servisu bylo následující:
Vracíme bez opravy,notebook je neopravitelný a nová deska již nedostupná.
Po další emailové komunikace vyplulo na povrch že byl proveden pokus o opravu, který se nezdařil.
Lenovo T440p
Finanční kompenzace
|
Tweet |
Opravna, tj. poskytovatel služby, odpovídá za stav zboží, ve kterém jí je toto zboží předáno za účelem provedení závazku, tj. opravy. V takovém stavu, a s provedeným závazkem, je povinen následně zboží spotřebiteli vrátit, v souladu s § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud při provádění závazku došlo ke změně stavu věci, tj. způsobení škody, je spotřebiteli její poskytovatel tuto škodu povinen nahradit, a to buď uvedením do původního stavu nebo finanční kompenzací, v souladu s § 2951 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Spotřebitel by měl mít v přijímacím protokolu potvrzen stav, ve kterém bylo zboží od něho převzato. Pokud spotřebiteli došlo zboží v jiném stavu, má právo na náhradu škody, která byla na věci způsobena. Je potřebné, aby spotřebitel zjištěné poškození namítal, co nejdříve po převzetí věci od dopravce, neboť prohlídka věci má proběhnout podle možnosti co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci. Každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí dle § 2944 občanského zákoníku její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak.
Škodu zhotovitel hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Pokud se nepodaří vyřešit spor vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.