Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, píši za své rodiče, kterým je 84 let. Osobně je doma navštívil obchodní zástupce firmy ENVONA p. Tauer tel.: 778744678 s tím, že jim zlevní energie (plyn a elektriku). Nebyly vůbec seznámeny s pokutami a ani jim nepředložil formulář pro odstoupení od smlouvy.
Firma ENVONA následně zaslala dopis s oznámením, že ve výběrovém řízení byl vybrán dodavatel Centropol Energy, a.s.
Potom přišel dopis z Centropolu s předsmluvními informacemi pro zákazníky - spotřebitele.
Dále přišel dopis od ENVONY: Maření plnění přihlášky, kde mým rodičům jsou nuceni naúčtovat pokutu za maření Přihlášky ve výši 3800,- Kč.
Potom přišla z Centropolu smlouva o poskytování služeb. Vůbec nevědí, koho mají za dodavatele služeb. Zda ty původní nebo již Centropol.
Rodiče napsali dopis do ENVONY dne 26.10.2018, kde považují pokutu za neoprávněnou. Do dnešního dne nemají zpětnou vazbu.
Podle mého názoru jde o klamání spotřebitele, moji rodiče byly uvedeny v omyl.
Prosím o pomoc, jak máme dále postupovat.
Dodavatele energií rodiče nechtějí měnit.
Pokud budete požadovat k řešení veškerou komunikaci o které výše píši, můžu jí zaslat e-mailem nebo zaslat poštou.
Za pomoc děkuji.
Milan Biederman
Rodiče nechtějí měnit dodavatele energií.
Požadují, aby smlouvy s nynějšími dodavateli (ČEZ a EON) zůstali dále v platnosti.
Pokutu za maření plnění přihlášky považují za neoprávněnou, požadují její storno.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.