Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 21 |
Stále v řešení: | 8 |
DObrý den, měla bych dotaz zda mohu nárokovat reklamaci na ubytování během dovolené. Byli jsme s dětmi v Zanzibaru od Eximu. Dovolená byla úžasná a pokoje krásné. Nicméně jsme byli každý den velmi poštípaný a to především na nohách. Třetí den jsme objevili v pokoji štěnice v posteli.
V hotel nám pokoj deratizovali a pak to štípaní ustalo. Ostatní lidé z Čech měli také štěnice v pokojích. Nicméně teď postupně musíme vše oblečení prát na vysoké teploty a tudíž se ničí, protože štěnice umře až při 60 stupních celsia...máme strach, že jsme sui přivezli nějaké zárodky domů.
Navíc dovolená za 120tisíc pro 4 lidi, nepříjemné poštípání a štěnice na pokoji mi nepřijdou v pořádku.
Mohu se nějak bránit a uplatnit reklamaci. Delgátka o celé akci ví a udělala hlášení do eximu.
Zanzibar, hotel Waridi, 23.10.-2.11. 2018
Ráda bych pokryla ztrátu za oblečení, které se díky praní ve vysoké teplotě zničilo. Případně slevu ze zájezdu.
|
Tweet |
Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitelku ujistil nebo které spotřebitelka vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekávala, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitelka určila, může si spotřebitelka zjednat nápravu sama a pořadatel jí nahradí účelně vynaložené náklady.
Měl-li zájezd vady, vytkla-li je spotřebitelka bez zbytečného odkladu a určila-li přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitelka dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkla-li spotřebitelka vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu jí vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.
Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může spotřebitelka také požadovat náhradu škody na majetku a také náhradu újmy za narušení dovolené. Pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.
Pokud pořadatel reklamaci zájezdu zamítne, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.