Společnost


INTER SELL s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#27660Svět Šperků dříve Zlatnictví Sofie

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 15 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
06.11.2018, před 6 lety

Barbora Buriánková

Znění stížnosti

Na jaře letošního roku (2018) jsme ve Zlatnictví Sofie v OC Géčko zakoupili hodinky značky B360, za krátký čas se poničil komponent držící pásek u ciferníku, tudíž se hodinky již nedaly nosit. Ty jsme dali k reklamaci. Po dovršení reklamační lhůty jsme se dostavili na prodejnu a bylo nám řečeno, že se toto opravit nedá, že firma již neexistuje (?), ale že to zkusí donést hodináři. Mezitím zvládla prodejna zavřít bez upozornění zákazníků čekacích na vyřešení reklamace. Když jsme se již konečně s paní po znovu otevření setkaly v prodejně, zjistili jsme, že na hodinkách je velký škrábanec a chtěla nám je vrátit ještě v horším stavu, než jsme je dali k reklamaci. Paní tvrdila, že tam žádný škrábanec není, že ona ho nevidí a že se to stát nemohlo.Velmi nás mrzí nesolidní jednání a zacházení se zákazníkem.


Produkt

Hodiny značky B360


Požadované řešení

Opravení hodinek do původního stavu před reklamací, nebo plná náhrada ceny s omluvou za x měsíční táhlost události a nesolidní jednání s do té doby spokojeným zákazníkem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2018 15:49, před 6 lety

Dle internetových stránek, které spotřebitelka uvedla, se jedná o společnost Inter sell s.r.o. Ta byla dle obchodního rejstříku založena 13. listopadu 2017 a její činnost nebyla ukončena ani pozastavena. Vůči této společnosti je tedy spotřebitelka oprávněna uplatňovat práva z vadného plnění.

Prodávající odpovídá kupující, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelkou a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitelka může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitelka právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu. Pokud tedy pro prodávajícího není možné vadu odstranit opravou, může reklamaci vyřídit i výměnou zboží za nový kus, případně odstoupením od smlouvy (vrácením kupní ceny spotřebitelce).

Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitelka může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

Co se týká poškrábání hodinek při reklamaci. Ze zákona odpovídá prodávající v souladu s ustanovením § 2944 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.12.2018 14:47, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.