Počet nahlášených stížností: | 186 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
na e-shop níže jsem si objednala kožený batoh za CZK 756,-- a obdržela proforma fakturu s detaily níže.
penezenky-tasky-shop.cz (zbozi od vyrobce s.r.o.) 06650805
Chudenická 1059/30, 102 00 Praha 10 DIČ:
Zprostředkovatel Nejsme plátci DPH.
Faktura číslo 1803002584
Peněžní ústav Fio Banka a.s.
Číslo účtu 2801341613/2010
Částku jsem obratem uhradila a přišlo mi potvrzení do mailu, že částku přijali a že dodavatel potvrdil odeslání zboží. Bohužel do dnešního dne jsem zboží neobdržela.
Pokoušela jsem se kontaktovat jednak e-shop peněženky.... a pak jsem se také dostala na e-shop rovnou od výrobce - registrovaný na firmu cheep flight logistics s.r.o. Firmu jsem kontaktovala emailem i telefonicky, kdy na tel. čísle je schránka, která je plná.
Na základě těchto informací a také informací, které jsem nalezla na Vašich stránkách s tím, že se nejedná o ojedinělý případ a že e-shop je stále na internetu aktivní a nabízí zboží, vykazuje takové chování znaky podvodu a mělo být na obě společnosti podáno trestní oznámení, aby se zamezilo dalšímu zneužití klientů.
Kožený batoh
Vrácení částky CZK 756,--. Jedná se o více stížností a tudíž chování e-shopu vykazuje znaky podvodného jednání tj. podniknout kroky k ukončení jejich činnosti a případně hromadné trestní oznámení.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.