Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den.Potřeboval bych od vás pomoc.Před pár měsíci jsem se zaregistroval na seznamce Be2 na dobu 1měsíce za částku 149kč.Nebyl jsem s tím spokojený a tudíž jsem si členství neprodlužoval a bral jsem to jako,že kdyxž vyprší ta měsíční lhůta,tak bez mého dalšího prodlužování mě skončí tohle členství.Ale byl jsem v šoku,když se mě pokusili vybrat z mého ůčtu částku přes 2200kč.To se jim nepodařilo,protože jsem neměl povolené v bance platbu kartou.Ale i tak jsem tu kartu blokoval a banka mi dala jinou.A od té doby mi pořád vyhrožují.Už mě tu částku zvedli zase o 280kč jako penále.Jsem na dně.Jsem invalidní důchodce a nemám tolik peněz abych je jen tak vyhodil oknem.Po tom měsíci jsem už nikdy seznamku nenavštívil.Nemám nato abych si to mohl dovolit zaplatit.Tvrdí mě,že sem musel 4dny před vypršením podat nějakou výpověd.Jinak to automaticky prodlužují.Stále mě vhrožují,že to předají na exekuci.Strašně moc bych vám byl vděčný,když mě pomůžete,aby mi dali pokoj a nechali mě na pokoji a zrušili mi ten profil.Již jsem psal i na Evropské spotřebitelské centrum.Děkuji mnohokrát.S pozdravem Grábl Milan
Abych neplatil už vůbec nic,protože jsem si prodloužení členství neobjednal.Chci aby mi dali už konečně pokoj a zrušili mi to jejich slavné členství,kterým pořád vyhrožují.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: 178040956
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti kontaktovalo Oddělení pohledávek be2.
V případě nejasností se můžete opětovně obrátit na:
zakaznickyservis@be2.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.